Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 29 mars 2009

Av gunilla - 29 mars 2009 11:25


Ja då var vi hemma igen . Det var mycket fin vägbana när vi  for till Åsele  i går, klart väder men enligt meterologerna så skulle det vara ett herrans oväder på gång senare under dagen. Det är ju inget vidare att köra i tycker jag.

Det kom ju lite snö när vi var på marknaden och kallt var det också. Vid 14.00 ungefär å tittade solen fram där en kort stund.

Vi var på väg att  packa ihop och fara hem då.

Det var myckewt folk som dök upp som jag inte sett på åratal, det var barn som jag haft på förskolan på 80-talet så det var kul. Ja en mamma från Fredrika och jag pratade bra länge för man blir ju nyfiken vad hennes barn tog vägen efter skolan. Några av de barn jag hade i Fredrika bor faktiskt här i Örnsköldsvik också.

Vår traditionelle familj från Dorotea dök upp tre gånger fast på olika ställen där på marknaden. Vi träffas alltid i Åsele om det är något stort arrangemang där.

När vi for hem så märkte vi att det hade den där väntade snön eller snöfallet från mellansverige hade visat sig, för inte var det bara vägar inte utan rätt mycket snö hade lagt sig där och snörök också, kan tänka mig att det också var rätt halt eftersom temperaturen måste ha legat kring 0 grader.

Allt gick bra i alla fall vi kom hem vid fem tiden.Idag är det soligt och fint så hoppas  att det bärjar smälta undan lite nu.

Jag ska tvätta idag, sen ska vi äta den inköpta rökta laxen den inköpta laxen från igår, ja den var rökt. Man fick smaka på den också. Mmmmm GOTT!

De sålde mycket i livsmedelsväg som getost, rökt fisk lite varstans, och  hemlagade karameller.

Vi köpte lite hemlagade karameller också, min favorit sen jag var yngre var de där chokladbitarna och mint.

Mycket hundar hade de på marknaden överallt, Oscar var med och rörde på benen när vi gick runt första gången sedan fick han sitta i bilen. Katterna satt i bilen hela tiden.

Ja det var lite från igår, men kommer igen med nya upptåg.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards