Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 6 april 2009

Av gunilla - 6 april 2009 09:25


Ja  jag skrev ju ingenting igår,  hade  helt enkelt inte tid att sitta vid datorn. Jag brukar tvätta på söndagarna, och fixa något gott till middagen. Ja det blev grillade kotletter, grönsaker,brun sås och naturligtvis också lingonsylt. Den sylten tycker jag passar bra till all sorts maträtt.

Det var gråkallt i luften med snöfall, fast det tinade bra ändå.

I morse snöade det också, fast nu tycks solen försöka bryta sig igenom det där gråvita skalet där uppe.

De har en tävling här i Husum varje år, just den här tiden och det är när isen på Husumån släpper. I år är vi med i denna tävling. Jag skrev 11 april och ett klockslag vilket jag inte minns just nu och orkar inte gå och kika påp lappen. Jenny skrev 15 april och Josefine den 17 april. Man kan vinna presentkort på en del affärer och det kostade bara fem kronor att vara med så vi får hålla tummarna nu på något av dessa datum.

Vi är ju uppr i Borga då men de får ju ringa på mobilen om så skulle vara och vi kanske kan gå in på Idet och kolla på deras dator om isen gått upp eller ej.

Lions har placerat ut en flotte på ån och när den flyter så då är det spännande. I den måste de ju ha en anordning som talar om när och klockslaget den börjar röra på sig.

Jag håller som vanligt på att söka jobb här i närheten, och jag är glad varje gång jag får vikariera. Det kommer nog snart att ösa sig med det också.

Jag väntar på att de ska ringa från Stensödrerns föräldrakooperativ nu  .

Det är ett fint beläget ställe med mycket skog och en liten sjö näst intill.

Jag skriver mer ikväll...  / Ja här är det än så länge brist på påskakärringar så  vi får nöja oss med denna som är tidigt ute inför avfärden till Blåkulla på torsdag!

Ovido - Quiz & Flashcards