Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 23 april 2009

Av gunilla - 23 april 2009 20:44


Ja det är vad en granne kom ut och ropade till några barn nu i kväll. Jag gick precis förbi och skulle gå in till mig så jag hörde hon sa att " då ska snön vara borta"  det måste vara sådant där gammalt talspråk eller hur.'Ska man tro den vita varan    fara så hade den nog en bra start idag då vi hade mycket varmt.

Det skulle ju fortsätta i 10 dagar så det låter ju härligt tycker jag.

Men det brukar ju dala stora snöflingor när Lunds studentkår står och sjunger denna låt, ja det är finns ju många körer som sjunger denna sång runt om i Sverige förresten.

Det är ju en härlig kväll att vara ute och kika på brasan.


Av gunilla - 23 april 2009 12:58



Idag är det ett jätte härligt väder man vill knappast sitta inne framför denna makapär. Solen skiner och det tar på snösmältningen vilket ju är bra.

Jag ska nog snart börja med fönstertvätten de se så hemska ut efter vintern.

Jag hoppas  bara att de har sopat färdigt gårdsplanen nu,för det ryker ju så mycket av allt damm mm som samlats på asfalten.

I år tror jag artt vi ska lite växter på balkongen också,det blev inget av den varan ifjol.

Jag brukar nog ha en låda och lite mera där , det lyser upp lite och kan kanske glädja de som promenerar förbi varje dag.

Det är fina promenadvägar runt omkring här med grillplatser på en del ställen.

Att det inte blev någon växtlighet i fjol beror nog på att vi inte var hemma utan ute på resande fot.

De som vattnar blommor här brukar glömma  bort att se till balkonglådorna så växterna har inte sett för trevliga ut när vi kommit hem efter semestertrippen.

Detta hände en gång i Dorotea också. Det kändes inte roligt. 

Av gunilla - 23 april 2009 09:46

Ja det blev ju en hel del städning och packning som skulle in i bilen, innan vi for till slalombacken en liten stund. Vi var ju också tvungen att lämna igen det vi lånat.

Vädret började med solsken och värme,blev molnigare framåt dagen och även duggregn. Jag väntade nästan på att regnbågen skulle synas eftersom solen var uppe samtidigt som det lätta regnet. Men huva så det såg ut på vägen och för att inte tala om bilen.

Vi åt lunch på cafeterian innan vi startade vår färd mot Dorro.

Vi fick en stuga på campingen också, för jag hade beställt klippning för två av oss hos Berith. Vi träffade också lite folk som vi inte sett på år och dar.

På onsdagen for vi i alla fall hemåt efter att ha gått runt och tittat på de affärerna som finns där,vi var i i gallerian men där var det inte så mycket intressant. Jag förmodar att hyran är dyr där och affärerna stänger pga av det.Men däremot hade det blivit fler och fler frisörer där.

I Åsele stannade vi hos Sonja och tog en liten lunchrast.

Hon äger grillen i korsningen av Vilhelminavägen och Umeåvägen.

Sonja och jag jobbade på Tensta Alle´40 , hösten 1977. Hon har nu sadlat om till hamburgergrillen.Tensta alle ligger ju i Stockholm om någon undrar.

Hon är faktiskt ganska lik sig i sin personlighet och utseendet.

Efter det att vi ätit så for vi igen och denna gång stannade vi i Björna för jag blev kaffesugen och flickorna ville ha glass.

Från Björna till Husum är det bara 4 mil så v i tog det lilla lugna.

Torsdag- Lördag blev ganska lata dagar och lite känning av att påsklovet fanns kvar även här i Husum. Som jag redan skrivit en gång så återstod det en stortvättsdag- SÖNDAG.

Vi ska nog snart fara upp igen men bara på Valborgsfirande så det blir nog över dagen, det är inte så hemskt långt egentligen. En del människor far ju från Dorotea och badar här på Paradisbadet över dagen bara så varför kan vi inte göra likt?


P.S Fotot är taget i Dorotea,vid Görans konditori och blomsteraffären och några fler inköpställen i centrala delarna. D.S

Skapa flashcards