Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av gunilla - 11 maj 2009 09:45

 Ja nu var det länge sedan jag var härinne och skrev lite. Det har ju spöregnat några kvällar eller nätter och man ser vad det gör mycket för växtligheten. Det har börjat bli stora knoppar på träden och det var faktiskt rätt grönt i stan där vid Burger King och stora rondellen. Det är intressant att se dessa skiftningar i naturen. Det är ju endast 27 km in till stan från oss.

Ja det blev en liten shoppingresa i lördags för Jenny och mig fast först lämnade vi av Josefine på IOGT där de skulle ha linedanceläger plus teatergruppen  på läger hela helgen. Vi var dit på uppvisningen igår söndag. Alla där var ju så duktiga att framföra det de tränat på, dans,  teater och vitsar som de hittat på med reklaminslag.

Vi fick också juice,och frukt efteråt.

Ja stan var det ju prat om , vi gick in på diverse affärer för att se om vi kunde hitta någon fin avslutningsklänning.  Det fanns mycket snyggt men det var inte något som passade för dagen så det får ju bli en tur ner snart igen tror jag. Jenny hittade ett par snygga skor med kilklack, så vi for inte hem tomhänta.

Ja så är det ju mer man kikar på kläder ju mer man tittar så   hittar man något man tycker om till sist.

Kan hända det blir en tur till affärscentrumet i Umeå vi får se, det är rätt billigt att åka buss dit och man slipper böket med att finna en p-plats.

Det är  bara 8 mil dit.

Jag var tvungen att gå in och köpa en speciell förängningsdosa till   datorn också vilket jag inte hade räknat med. Den jag hade är lika gammal som övrig utrustning från 2004 så den hade slutat att fungera.

Denna kan man faktiskt byta säkringar i om den skulle ge upp.

 Vi blev ju också rätt sugen på något gott till lunch så vi beslutade oss för att besöka det ny öppnade hamburgerstället Burger King alldeles där vid OK Q8.

På andra sidan E:4 ligger en konkurrent MAX. De hade familjepriser. Jag läste att dessa två ställen skulle ställa upp för varandra så vi får ju se hur det går.

Det var i alla fall jätte fint på Burger King. Fast jag tror inte jag skulle vilja jobba där det måste bli rätt stressig miljö i längden.

Vi har ju också ett annat ställe där man kan gå in och beställa mackor stora som små med valfritt pålägg för en billig summa. Jag tänker alltså närmast på Subway.

Vi har också upptäckt en alldeles nyöppnad Godis-affär och där var det massvis med gott, jag tittade även ner i källaren och det var godis på godis på godis burkar överallt.

Det var några invandrare som stod för det hela.

Vi   for hem efter det vi hade ätit med ett stopp på Ströms-knallen , vi kollade på kläder och där hittade hon de fina skorna.

När vi kom hem så tog vi det lite lugnt innan vi började riva ut grejer från den en garderoben och gå igenom vad som skulle slängas och sparas på. Det måste ju göras en sådan städning också och lägga bort gamla urväxta kläder i sopsäckar för vidare transport till Eeros systers barn eller om det blir Röda korsets hjälporganisation.Har inte bestämt detta än.

Det ser betydligt bättre ut i denna klädkammare.

Vinterkläderna har också suttit ute på balkongen så det luktar friskt i den garderoben nu.


 Godisugen eller.....???????



Ovido - Quiz & Flashcards