Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 30 maj 2009

Av gunilla - 30 maj 2009 18:47

Ja idag har det varit mycket varmt här i norr också, när jag kikade på termometern så var det nära 30 grader och i skuggan.

Jag har tagit det lite lugnt idag. Men sedan fick jag en liten "städkick" jag skurade av balkonggolvet och torkade räcket samt tvättade av balkongmöblerna så här efter vintern. Jag lade på en ren matta också så nu är det lite mer hemtrevligt att sitta därute och fika, äta eller läsa något. Det ska ju dit lite blommor också men det får vänta till midsommarveckan tror jag.

Jag i och för sig så har vi ju ätit gott idag på självaste Pingstafton. Det blev kyckling i ugn och potatis plus sommargrönsaker till.

I morgon då det är Mors Dag så ska vi faktiskt fara ner på stan och äta indisk mat. Där har vi aldrig satt vår fot tidigare, fast jag tror jag varit in på en sådan restaurang när jag bodde i Stockholm på 1970-talet. Det matstället låg i utkanten av Gamla stan förresten.

När det gäller Robinson så måste man ju se vem som vinner , jag hoppas på Jaimo han är mycket förtjänt av att bli årets vinnare tycker jag.

Det  börjar ju också närma sig skolavslutning och jag har hittat en låt som jag tycker passar in just idag och när sommarlovet  börjar för en del om ett par veckor.

Jag gör som en vän här på bloggen , hon experimenterar med sin otroligt fina systemkamera och ett nytt objektiv. Jag experimenterar på You tube, hi,hi!

Ni får lyssna och njuta av lite sommarmusik nu, och även ta del av alla de fina naturfotona i videoklippen!!!!!!


Ovido - Quiz & Flashcards