Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Välkommen sommar!

Av gunilla - 1 juni 2009 09:39

Jag vad passar inte in på detta sätt genom att vi välkomnar sommaren vi alla länge väntat på. Sköna lata dagar i semestertider,skollov i tio veckor , kanske en liten resa någonstans eller bara vara hemma och ta det lugnt .

Ja det är mycket som man kan planera en sådan här årstid.

Vi har som en liten tradition att fara någonstans varje år. Oftast har det blivit platser med en djurpark att strosa runt i. Ja ett år var vi faktiskt ner till Göta kanal och gjorde där en massa andra utflykter.Rejmyre glasbruk,Kålmårdens djurpark var några ställen vi for till. Sedan stannade vi ju också i Gysinge,Järvsö på vägen hem igen.

Stockholm har varit ett turistmål, fast jag kände ju rätt många där så vi bodde ute i Norrviken och gjorde dagsresor därifrån. Pendeltåget går ju rätt långt så vi tog ju det och lokalbussarna har ju sin avgångstid rätt ofta.

Promenader blev det i innerstaden.

Det blev  besök på Skansen, Naturhistoriska riksmusseet med den jätte stora filmduken, och vi hamnade på" safarituren" däroch det var mycket intressant att beskåda, Tom titts i Södertälje.var vi också till med några vänner från Sala. Jag ska naturligtvis inte glömma att vi var upp i Kaknästornet och överallt där vi gick så kunde vi höra Pete Jöback uppträda. Vi stannade inte och lyssnade,det hade vi inte tid med för man vill ju hinna med så mycket som helst i storstan.

Gamla stan och slottet och livrustkammaren hann vi med fast då överraskades vi av ett sjuherrans regnväder oj vad det regnade.

I fjol blev det camping i Junsele djurpark och bad i poolen där och deltagande i deras roliga aktiviteter uppe på berget.

Åsele marknad har ju också varit någonting vi gärna farit på. Det är kul att träffa folk man inte sett på länge.Få se vi kanske hyr in oss i Fredrika igen liksom i fjol.

Men först ska vi fira midsommar här hemma och på Grundsunda vallen, som ligger endast en kvarts körning med  bil ungefär.





 
 
Elisabeth

Elisabeth

1 juni 2009 11:43

Jordgubbar och smultron. Så mycket svensk sommar och så ljuvligt gott. Jag har också spelat upp din fina video för pappa och sången är så vacker, "Bena är fulla av spring", härligt. Skansen, Naturhistoriska Riksmuseet och Gysinge t.ex har jag ju besökt och det är fina besöksmål måste jag då säga. Minns t.ex när jag och en väninna såg en jättetjusig magnolia på Skansen och en tornseglare och en liten fladdermus samtidigt i Gysinge. Inte så vanligt att fladdermusen är ute mitt på dagen så där, men det såg väl ut som att de jagade varann, var rätt så många år sedan nu./Kul att du nämner Peter Jöback; hans mamma Monica och jag var arbetskamrater i Finansdepartementet./När jag kommer tillbaka till Falun imorgon kommer jag nog att spela en och annan sommarlåt. En heter väl just "Väkommen sommar", och varför inte "Fram för svenska sommaren" med Agneta Fältskog. Det ska väl bli svalare och sämre väder, men det behövs ju regn och solen och värmen kommer ju tillbaka till slut. Som Mats Olin sjöng en gång, "Jag tror, jag tror på sommaren".

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Skapa flashcards