Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av gunilla - 6 juni 2009 16:11

Jag skrev ju att de skulle hålla vårtal på torget här men det heter nog något annat, de har underhållning och så vidare .Vårtal hör man ju sista april eller hur? På Skansen brukar det var underbart att vara på svenska flaggans dag.

Har städat och slängt grejer som bara blivit liggande,det är skönt att få rensa ut lite då och då också.

Man ska absolut inte spara på och göra sådant i flera år, för då blir det mycket att ta itu med är "andan faller på!"


Av gunilla - 6 juni 2009 09:38

Det pratas hur man ska fira den här dagen, men för oss är den nog mest som en vanlig dag ändå, det finns massor att göra en lördag. Ja i och för sig så kanske vi äter något gott här hemma och dukar lite extra fint.Promenerar lite här omkring mm. Det ska nog marscheras lite här och de går till torget och vårtalar har jag hört,men det har vi inte varit med om någongång så det får vara. Det är ju inte som den 17 maj då är det hålligång i Norge.

Solen skiner så det blir nog en rätt fin dag också. Vi har ju blivit kattvakter i en hel vecka, lillkatten är så söt och sällskaplig.

Det är bara en trappa upp så prata om nära, tyvärr kan vi inte ta ner den för vi har katter själva och en hund som gillar att jaga katter.

Tyvärr glömde jag fråga vad den katten heter men det gör ju ingenting.

Jag har en vän som har sin födelsedag  just idag så jag får nog säga Grattis också !!!!!!!

Jag lägger nog in en liten låt också dagen till ära.

Skapa flashcards