Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Förberedelser inför skolavslutningen!

Av gunilla - 11 juni 2009 20:25

Idag har jag inte gjort så hemskt mycket mer än gott igenom allt som ska vara klart till i morgon.

Mellanstadiet ska marschera från skola och till Husumgården ca 8.15 Orkestermedlemmarna ska samlas och göra sig i ordning tio i åtta.

Det  blir tvärflöjter,klarinetter,trummor saxofoner och en fanbärare.

Vädret skulle ju vara vackert vid kusten så vi får hoppas att det håller nu då, för idag har det regnat och varit småkyligt.

Vid niotiden så ska högstadiet vara på Husumgården, de marscherar dit de också.

Det blir snabba ryck för mellanstadiet men jag tror nog att allt kommer att lösa sig till sist i alla fall.

Vi ska sedan gå och äta något gott på Rio som är en pizzeria nedanför där vi bor.

Man får inte glömma kamerorna en sådan här dag heller.

Ifjol hade vi avslutning ute på landsbygden och det var på kvällstid,barnen gick i skolan på förmiddagen och sedan blev det snabbt hem, och byta kläder  och iväg igen men det var trevligt det också.

Man kan göra mycket fint på en avslutning på landsbygden också, bara viljorna finns och de finns det kan jag skriva under på.

Det var bara det att barnen som hade sin avslutning där ute var tvungen att gå i skolan på fredagen också,  allt för att de skulle få ut rätt antal skoldagar för året.

Lite tokigt kan man tycka men det blev mest tävlingar ute och roliga sådana. Ska lägga in kort från dessa lite senare.

I år ska även Banafjäl ha sin avslutning på fredag och på förmiddagen.


Fotot ät taget 2008 i Banafjäl, och Husumskolan 2009!

Skolan öppnar sina portar för SOMMARLOVET!

 
 
Elisabeth

Elisabeth

11 juni 2009 21:40

Jag förstår att det är en del att stå i till imorgon. Hoppas också att det blir fint väder, det gör faktiskt stor skillnad än om det t.ex skulle spöregna. Låter så trevligt med orkestern också. Och pizzerian...Mumsigt värre./Härligt djup också i stora bilden, men den andra är fin också på SITT sätt.¨Påminner lite om skolan vi har HÄR när jag ser den så här.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

13 juni 2009 08:42

Vi hade tur med vår skolavsluting det regnade på dagen men när eftermiddagen kvällen kom så sprack det upp. För det är alltid så mycket trevligare när solen skiner.
Ha det så gott nu och njut av lördagen, kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Skapa flashcards