Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 18 juni 2009

Av gunilla - 18 juni 2009 10:58

Den lilla bilden på föregående inlägg är från ett lummigt och fint uterum som vi gjort i ordning alldeles intill Idbyns skola och förskola.

Det är inte så långt inne i skogen men det är kul att vandra dit. Man går förbi mycket vacker natur ,en gammal skrotbil ocm mer som barnen kan tyckas upptäcka. Jag brukade stanna med barnen och sjunga om den där bilen medans vi stod runt den och kikade.

Det kan bli den där "upp på våran gård där stod en gammal ford "bland annat.

Förresten vi stannar rätt ofta och gör något speciellt på platsen. Ja, har man jobbat rätt mycket inom detta yrke då kommer det bara upp en massa ideer.

När vi vandrat en stund i skogen så kan man se en skylt där det står någontin med "Välkommen til Gröna rummet."

Går man in där så ser man en liten bäck,en hammock som en scoutledare gjort för flera år sedan och en grillplats mm.

Det är intressant att göra saker av enbart naturmaterial, vad mycket det kan bli, och som man kan använda sedan under utflykterna.

Jag hade tänkt fixa något åt Mulle- eller Plupp-hållet , fast det krävs ju en hel deltid och planering till det.

Ett jättemysigt ställe är det!

Jag fixade ett utflyktsmål när jag jobbade i Banafjäl också och där drog jag igång med Plupp på allvar, och det händer än idag att barnen som var fem år då, även nu kommer och frågor om jag "sett" Plupp någonting.

Han seriefiguren hade ju en trana också och vi hade turen att ha tranor på lägdan där och hittade på att den ena tranan var Gourga som i Inga Borgs berättelser.

Det gäller bara att ha fantasin igång så blir det ett toppenäventyr!

Ovido - Quiz & Flashcards