Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Midsommardagens överraskning!

Av gunilla - 20 juni 2009 22:40

Ja det kan man kalla denna dag för. Jag kikade lite på kul i den där facebook som man kan gå in i . Där hittade jag all mina kära amerikanska vänner. Jag blev så glad att jag genast tog kontakt med några, och gissa de svarade så snabbt. De flesta har jag inte sett sedan jag var där första gången och det var 1973. Så nu måste jag få detta att rulla på.

Jag har också varit riktigt duktig så här på själva midsommardagen, jag har gjort en ordentlig storstädning av badrummet,och visst man känner sig på gott humör.


Grannen vår här uppe har farit bort över helgen och lämnat sin katt ute,maten är slut . Vi har fått hjälpa den med vår kattmat och ställt ut vatten. Vi har visserligen katter själva så de har fått dela på det vi har , som tur var så hittade vi frysen mört, så kokade upp den åt dem alla och det var smaskens det skulle ni sett.

Ja som ni ser är vi en stor djurvän som inte kan se djur som bara  blir lämnade så här. I natt får den ligga i vår lilla hall i alla fall, det går ju att stänga dörren där. Den har fått en liten kattlåda och lite käk och vatten  och något mjukt att ligga på!

Jag hoppas de kommer hem nu i morgon, Fajther som katten heter är så sällskapssjuk må ni tro.

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

21 juni 2009 19:08

Hej och tack för besöket hos mig! :-) Vad trevligt det är hos dig!

Vad fint att kissen fick lite fristad hos dig! Och kul när facebook funkar så positivt! :-D

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

21 juni 2009 20:31

Kul att hitta "gamla" kontakter så där och roligt också att de svarade så snabbt. Ett kusinbarn frågade mig i fredags om jag har Facebook så jag ska söka henne där. /Vilken bedårande bild på kattungen. Ljuvligt gosig. Tack för fin kommentar.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Mona

Mona

22 juni 2009 02:16

Tjenare du hade skickat en komentar till min blog :)

Min mamma heter Martina, som ung hette hon Adeen i efternamn, numera Eriksson, du kanske vet vem hon är?

Ps kul blogg ds :)
Mvh Mona

http://hundkoppel

 
Kvasthilda

Kvasthilda

22 juni 2009 08:20

Vilken söt liten kisse! Vår katt har precis flyttat hem. Äldsta dottern har återvänt efter sina tre år i gymnasiet.

Facebook är kul! Man hittar gamla klasskompisar, kusiner man inte sett på en herrans massa år. Eller som du säger. Vänner från andra länder. Vad kul att du hittat några av dina forna vänner från USA!

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

23 juni 2009 00:00

Katten är söt:)
Hoppas ni har haft en skön helg, här har det varit bra. Har inte kunnat varit inne hos dig pågrund av min dator ville inte mera, har som tur är en ny nu.
Vill även fråga dig om det är okej att jag lägger till dig bland våra länkar? Är det inte det så skrik till så ta jag bort den.
Ha en bra dag, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards