Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 27 juni 2009

Av gunilla - 27 juni 2009 22:20

 Idag tog vi och packade en picknickväska och for till Ledings fina badplats. Den ligger ungefär fyra mil härifrån mot Björna till.

Det var rätt mycket folk där men vi fick plats, på en liten gräsplätt intill vattnet. Oscar var med han också, men det blev "vatten "och skugga för hans del.

När alla hade lämnat badstranden så fick Oscar också bada i vattnet. Han tyckte det var kul att vara i vattnet och  mycket svalkande.

Jag såg att det var fler hundar där, annars så får man inte ha djur med sig och det kan jag förstå.

Det skulle ju blivit alldeles för hett i  bilen om han skulle vara där, om det är 22 grader ute då motsvarar det 89 grader för en hund att vistas i en låst bil sommartid. Ganska läskigt eller hur? Det stod i vår lokala tidning i går! Tänk de som lämnar små barn också för att göra korta ärenden. Vansinnigt,

tycker jag. De  människorna känner inget ansvar alls,  eller hur?

Vi hade i alla fall potatissallad och lite stek och salt flatrökt skinka med oss. Ja, dricka/saft förstås. Det var mycket gott.

Lite annat fika också,sockerkaka,och andra kakor.

Vattentemperaturen låg visst på 22-23 grader så till och med jag vågade hoppa i plurret.

 Jag hörde göken också, den har jag inte hört på flera år,  och han gol verkligen rätt så länge.

I Leding så har de även gjort en plan så man kan spela vollyboll och tennis, och boll fanns.

Sjön är en liten en, själva badplatsen ligger precis efter stora vägen till Ö-vik/ det kan ju vara lite dålig planering. Jag tror att det är själva bya -befolkningen som håller efter där.

Ja det är verkligen en  bra badplats att fara till.


Ovido - Quiz & Flashcards