Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 4 juli 2009

Av gunilla - 4 juli 2009 18:07

Jag skrev för inte så länge sedan om att man kunde fara till AirWorld på Nolaskolan i Ö-vik och ha kul. Jag har hittat några foton om det nu är någon som funderar vad jag skrivit om:

Har inte  varit dit själv men håll med om att det kan ju vara ett aktivitets ställe att minnas:

Finns det något liknande någon annanstans här i vårt avlånga land?

Av gunilla - 4 juli 2009 12:12


Idag är det den amerikanska nationaldagen, och de har mycket trevligt för sig. I de flesta stater kan man beskåda en eller ett festivals tåg. Det brukar  ju bestå av mycket sång,olika musikstilar, och även drillflickorna brukar vara representanter för sin skola där i tåget. Det är kul att se . Jag var inne i Farmington på sjuttiotalet och fick vara med om de festligheterna.

Det kanske är lite som Norge firar sin dag i maj, vad vet jag.

Jag minns inte om det var någon speciell maträtt. All mat är ju god där borta i väster.

Ja här hos oss är det mulet idag och det kan nog bli en åskskur också.

Det blir nog bara att göra lite hemmasysslor idag och ta det lilla lugna. Läsa en  bok kanske.

Promenader ska man ju inte vara rädd för fast det inte är solsken heller. Har man en hund måste man ju ut lite då och då.

Det kanske  bakas något gott till kaffet också.

Ovido - Quiz & Flashcards