Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av gunilla - 14 juli 2009 11:10

Det säger att det är myggorna som sprider förkylningsvirus nu så här års. Jag har i och för sig inte sett en ända mygga här hos oss. Men däremot ska det ju vara kaos neröver, Gästrikland,Dalarna och delar av Västmanland. Såg förresten på TV-nyheterna i förra veckan och där gick några omkring med nät över huvudet för att inte  bli stuckna. Det måste ju vara hemskt. Jag tror de skulle skicka efter något myggbekämpningsmedel från någonstans och bespruta vissa områden.

Jag minns för flera år sedan att det var besvärligt med myggen i Tärnsjö med omnejd också.

Själv vet jag inte vad min förkylning kom i  från men det har ju varit ett väldans regnade och kyligare ute mot i början på sommaren.

Ja  folk säger ju att blit man förkyld på sommaren så får man dras med den hela årstiden, men det tror jag vad jag vill om.

Vi ska ju snart börja packa för vår lilla resa nu och då har vi inte tid att vara sjuka heller.

Idag har vi lite sol  men det blir nog mer och mer mulet, regnet har vi inte sett på flera dagar.


Skapa flashcards