Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Vinterkatalogerna har kommit....

Av gunilla - 30 juli 2009 16:35

Sommaren hinner inte börja förrän postorderkatalogerna dimper ner i brevlådan. Vi har nu beställt lite skolkläder där och för hoppningsvis så ska de komma i tid till det är skoldags.

Man brukar annars vara ute sent med dessa grejer. Vi har ju affärer  nere i stan också så det får bli ett besök på teamsportia då det gäller gympakläderna.

Det ska ju vara vissa märken nu för tiden om man går i de högre årskurserna.

Ja egentlien så skulle vi fara ner till havet och bada plus att vi ska ta bärhinkarna med på samma gång.Jag gillar inte att plocka blåbär med plockare, blir för mycket att rensa sedan.

Nog ska vi ha mer blåbär allt. Det är synd att det inte blir några hallon, för tänk vilken god sylt det blir. Jag kan skryta med att ni måste testa en franskskiva, jordnötsmör och hallon eller blåbärssylt som pålägg. Det är gott. Jag brukar ha lite smör först  men det är ju som man tycker.

Vi har sol och mycket varmt idag också så det är bäst att ta till vara dessa dagar nu fast hösten kan ju bli härlig den också.

Vi ska nu fara på vår andra campintur på tisdag, den blir till Junsele, vi var där ifjol också. De har dels en djurpark som är rätt mysig att strosa runt i och en swimmingpool .

Sedan far vi upp till Hoting, hur länge vi blir där det vet vi ju inte än. Vi har ju bott däruppe innan vi flyttade hit ner så vi tänkte besöka lite roliga ställen som vi gjorde förr. Hoting har ju inte så mycket annars som är något, men vi vet vad vi inte får missa. Ska campa där också, men vid dåligt väder ja då far vi nog bara hem.




 
 
Elisabeth

Elisabeth

30 juli 2009 17:46

Det har börjat regna här men det var riktigt behagligt och fint större delen av dagen. Men värmen kommer i augusti sägs det och även om kvällarna blir mörkare kan det var en jättemysig och stämningsfull månad men vackert månsken./Mina föräldrar har visst FÅTT en del blåbär nu också och pappa har rensat mycket. Vi har någon hallonbuske vid stugan men det har inte synts några bär eller början när jag var där senast. Men hallon är jättegodis annars. Skulle vilja till havet igen snart också men den dagen kommer väl och förhoppningsvis är den inte så långt borta. Pappa ringde nyss och han sa precis samma sak sedan när jag tog upp det om att plocka bär för hand och att använda en plockare. Men jag håller också med om att det var snällt av grannarna där att ge mina föräldrar blåbär./När det gäller rönnbären har jag inverterat (heter väl så när det är motsatt färg på något vis och dessutom en sfär. Allt i Photoshop.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
jenny

jenny

30 juli 2009 21:52

Du har en award på min blogg:D

http://jzniszn-09.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Skapa flashcards