Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av gunilla - 2 augusti 2009 19:34

  Idag har jag kokat saft av lite bär, den blev inte så tokig må ni tro. Nu har jag bara lite bär kvar och det får bli sylt.

Det har faktiskt plockats hallon idag, några deciliter.

Sedan hade några barn på gården och Josefin plockat röda vinbär här i närheten. De var ju lite sura en del, kanske om någon vecka eller två så är de mer mogna. Fast de rensade dem  och det blev en s.k mousse  ( eller hur det stavas).

Alltså mixat med hallonen, blåbär och dessa röda vinbär.

Jag plockade inte hallon idag, men de såg så torra och fina ut och stora så det gällar att hitta hallonstråket.


Av gunilla - 2 augusti 2009 15:44


Ja , man får vara med om mycket. Jag skulle gå ut och rasta Oscar som vanligt idag, jag fäste blicken på vår lilla gräsplätt här utanför och såg att det var någonting speciellt med den idag. Kom inte på det först men sedan gick det upp för mig att någon stulit Josefines nästan nya cykel under natten.

Jag gick med hunden först och sedan gick jag runt här bland hyreshusen för att se om jag kunde få se den någonstans, men nix.

En granne hade sagt att det låg cyklar nedanför backen hit. Men enligt hans  beskrivningar så tyckte jag inte det passade på J:s cykel.

Vi gick efter ett tag ner för att kolla men det var fel, så vi gick hemåt och då tänkte jag att jag anmäler detta i alla fall.

Sedan tog vi bilen för att fara runt här i byn, för det är inte så stort samhälle. Jag skulle ju ändå handla lite mjölk  och något och några grejer till.

När vi kom på andra sidan mot ön, så vad tror ni jag fick se? Jo nere på en gångväg stod  det en övergiven cykel och vi kände förstås igen den.

Parkerade bilen  och kom då ihåg att cykelstället till bilen hade vi hemma så fick lämna den hos en bekant där på ön.

Ska hämta den ikväll.

Det är ju bra fräckt av folk som gör på detta vis bara för att de måste ta sig fram snabbt.

Det roliga med det hela är ju att denna cykel stått olåst i flera nätter och det har gått bra, men från och med idag måste hon komma ihåg att låsa den då den inte används.


P.S Skulle kommentera ett inlägg i någons blogg och fick den här koden "TJUV," vilket passande ord just idag, Ha,ha!





Ovido - Quiz & Flashcards