Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av gunilla - 3 augusti 2009 18:49

Minns ni att jag skrev om en vän jag inte hade hört från sedan vi gick på high school tillsammans i USA?  Han finns förmodligen i USA någonstans precis som jag trodde. Jag var tvungen att sätta mig ner och skriva lite till honom så jag hoppas att han hör av sig igen.

Han hade tydligen gått med i Classmates så jag hoppas han svarar snabbt. Jag är j u också med där men något guldmedlemsskap vill jag inte betala för än.

Nu håller vi tummarna så att George hör av sig.

Ingen har liksom hört från honom sedan 1974.

Han är född i Monrovia, Libanon  så kanske han har emigrerat dit till USA alltså?


Av gunilla - 3 augusti 2009 15:10

En riktigt härlig dag idag också, det är kanske lite för varmt i luften. Håller ju som bäst på att röja upp lite här hemma. Oscar fick sin  promenad alldeles nyss, jag tror han tycker att det är för varmt ute.

Jag måste försöka hitta den där lediga tvättmaskinen också. Ibland bokar folk och går inte dit alls. Då kan ju det stå ledigt en hel dag och det finns de som vill  tvätta. Vansinnigt.

Det mesta är nog packat och klart och på väg att lastas in i bilen i kväll. Den  måste också städas lite har jag sett.

Idag kom det ett paket från Ellos , med skolkläderna vi beställde så det blir till att prova om det passar nu i kväll. Jag hoppas de är okej, för jag tycker det är så  bökigt att skicka tillbaka grejer.

Det kan ju bli något bad senare i eftermiddag. Om damerna ska cykla själva eller åka bil det återstår ju att se. Det är ju rätt backig terräng att cykla hem i sedan fast motion är det ju inget fel att få förstås.

Hög- och mellanstadiet har ju alltid sina gymnastiktimmar  i närheten av där vi brukar bada och då får de gå eller jogga, ja orientering har de ju.

Det är fyra olika ledare med och de delar upp sig och har olika teman/pass då beroende på klimatet.

Det sjuorna fick vara med om i fjol var att jogga eller springa ca 5 km. Annars är det som mest   2,5 km för alla.

Vi har ju också en diskgolfbana här och den har till och med jag testat på. Det behövs ju en hel del träning om man skall fixa disken i en korg. Det är 18 korgar runt ett område här vid skolan så det känns nog när man gått färdigt.

Ibland måste man verkligen leta efter den där disken i gräset och det kan ta tid. Den kan ligga i buskar , snår och på en helt annan plats än man kastade.

Men sporten är rolig.

Förut köpte vi ett medlemskort för ett år men det blev ju inte så att vi for dit så ofta så det har vi slutat med, man kan ju fara dit och träna ändå, för diskar det har vi köpt.

Tennisbanan har jag inte testat själv men det ser rätt kul ut när man ser andra spela. Det kan väl inte vara så svårt heller om man spelat badminton. Fast bollarna och racketen skiljer sig ju ganska mycket åt.

Ishallen är jag glad över att den finns också, även om jag inte stått på skridskor på år och dar. Men flickorna gillar den.

Jag åker nog skidor på längden i stället. Har nog tänkt att man skulle börja jogga på kvällarna, vi har fina områden till det också. Men tiden är ju knapp, det är så mycket annat som behöver göras . En del har stavar har jag sett men något sådant har jag aldrig provat på.

OJ då detta blev ett rätt sportigt inslag idag.

HURRA, HURRA, LEVE MOTIONEN!!!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards