Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Mot Hoting......

Av gunilla - 11 augusti 2009 17:03

Vi startade rätt sent den tredje dagen, för vi tyckte att vi skulle  besöka swimmingpoolen igen och lite ärenden på samhället.

I alla fall så körde vi mot Åsele och det är en sådan vacker väg att färdas på. Kom upp till Dorotea någon timme senare och gissa vad temperaturen stod på  jo 26 grader plus. PUH!

Vi fikade lite i bilen innan vi for vidare till Hoting, som vi kom fram till en halvtimme senare.

Checkade in och fick stuga nr 5 och även där var det fyra  bäddar, en kokplatta och kylskåp. Allt annat fanns i det närbelägna servicehuset.

Vi hämtade vatten där också.

Jag saknade att ha en radio omkring mig fast det gick bra ändå.  Det är bara kul att leva lite provisoriskt ibland och kanske rätt nyttigt.

Vi besökte det fornnordiska museeumet på campingen, och det var verkligen intressant. I området runt omkring finns det att besöka något som hette Knortmon och där kan man få se forntidens fångstgropar och hur de levde på den tiden.

Man kan grilla där efter stigen som gick alldeles intill sjön.

Vi spelade minigolf även här fast det var hett ute. Banorna var rätt långa denna gång också.

Många norrmän och tyskar och förstås en och annan svensk övrnattade. Ja för att inte glömma våra "finska grannar" båda nätterna.

Det var kul att se vilka som skulle övernattanär de andra farit. Fredag till lördag var det rätt mycket folk där, fast vi var en av de sista s om lämnade campingen den dagen för vidare färd mot Strömsund.

Men i Hoting hann vi med att äta lunch på ett cafe inrett i gammal stil, och mysigt värre.

Vi besökte några affärer också fast det  blev inte så mycket köpt mer än maten.

Ivars bilmuseeum var vi in på och där var det mycket att titta på, gamla härliga bilar. och mopeder som motorcyklar. Det var intressant må ni tro.

Det var även denna dag mycket hett ,30 grader och det fick bli en lite för snabb visit ändå men intensiv för Oscar och katterna var kvar i bilen.

Jo då fönsrtrena var ner-vevade men vad hjälper det en sådan här dag. Det blev vatten,vatten bara  vanligt vatten det!

På campingen hade de en fin lekplats, med en gammal karusell välbevarad.

Den här stugan vi hyrde hade en liten veranda på den andra sidan och även trädgårdsmöbler och man kunde se sjön.

Jenny var den enda som badade fast fast vi andra kände ju på vattnet i ala fall.

Foton sätter jag in på min andra blogg och ni är välkomna dit om ni vill se dem.

Följ gärna med på en tur till Strömsund först........ 




 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

11 augusti 2009 19:26

Vad trevligt ni har haft det ända är väl vädret för det är inte roligt att sitta i en bil när det är så varm ute. Och jag håller med dig det är skönt att bo lite provisoriskt ibland det kunde alla behöva. För då förstår de hur bra man har det hemma.
Du skriver om en annan blogg vilken är det?? Skulle vilja se lite bilder på eran semester:)

Svar på din fråga: Jo vi behöver denna stora bil men min man vill ha en större buss. Men vi får se jag tror den bli kvar hihi

Stora kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards