Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Förberedelser,

Av gunilla - 18 augusti 2009 19:17

 Ja det kan man kalla denna vecka. Idag hade jag fixat tider för klippning för oss alla . Efter det var vi så hungriga så vi for in på RIO:s pizzaställe här nedanför där vi bor.

Det smakade alldeles utmärkt  och personalen är så vänliga i sitt brmötande bland sina gäster.

Vi är ju inte sådana där som bara går ut och äter för nog är det både gott och mycket billigare att äta h emma.

Men en sådan här gång så måste vi ju bara gå dit.

Har väl inte gjort så väldigt mycket annars, IKEA katalogen kom idag och det var mycket ideer som väcktes må ni tro, det är så synd att dessa ideer kostar  lite att förverkliga. Man kan ju ta lite undan för undan förstås.

Fast det som står högst upp på listan är en madrass på Jysk.

Vi ska fara ner på stan i morgon och göra lite inköp till gympan också.

Vädret har varit toppen här idag, värmen fortsätter.

Såg att det skulle bli dåligt med lingon här i år, så det får bli de köpta då.

Lingon måste man ju ha hemma tycker jag, här äts det mycket sådant må ni tro.

Hur ser det ut hos er som läser detta blir det några lingon där ni bor?


Jag ska göra min favoritsaft snart, och det är på citroner, den kan jag skriva upp receptet på om det är någon som vill ha denna utsökta dricka.   Fast inte nu!



 
 
Elisabeth

Elisabeth

18 augusti 2009 19:59

Jo, på sätt och vis är det "förberedelser" även här, åker ju till Stockholm imorgon bitti och där blir det lite förberedelser inför en kommande resa till Malmö. Kommer sedan att fixa en tid för klippning och slingning igen. Ska bli skönt att få det gjort igen. Brukar göra detta vår och sensommar/förhöst numera./Vädret ja... Här har det regnat en del idag men nu ser det bättre ut. Enligt rapporten och som jag också skrev om i ett inlägg ser det ju riktigt lovande ut för huvudstaden imorgon, inte heller för varmt. Jag har en "Nej tack till reklam-skylt" på din dörr men tar emot samhällsinfo. Kanske det är därför som jag inte har fått någon IKEA-katalog. Har ju sett lingonris vid landet i alla fall. Pappa ringde nyss och jag frågade lite om lingon samtidigt och han sa att det blir DÅLIGT./Tack för fin kommentar och kram tillbaka./Min kod här är kjem, någon blandning mellan stockholmska och barnspråk kanske... (Tänkte på kräm alltså...)

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

19 augusti 2009 18:06

Håller med dig det är billigare att äta hemma men någon gång är det så skönt att slippa laga mat tycker jag. Och då blir det även pizza här hemma.
Ja du lingon har vi inte sett så mycket av men jag tror även att det blir få.
Citronsaft det låter gott:)

Ha det så gott, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

21 augusti 2009 15:49

Det där receptet låter spännande! Citronsaft är gott!
Ja, det finns nog en del lingon i skogarna här runt om, men jag är alldeles för lat för att plocka lingon, jag vill plocka svamp i stället. Men vad gott det är med hemmagjord lingonsylt!!

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards