Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Utflykt igen!

Av gunilla - 21 augusti 2009 10:05

Igår blev det ju inget   skrivet, vi var nere i stan igen och kom hem rätt sent på kvällen. Vädret var precis lagom för en runda på stan . Det var molnigt men ej regn och kvavt var det i luften. Det var länge sedan det kom något blött här. Men det kommer nog skulle jag tro.

Det verkar som att det skulle bli en fin dag idag också så det blir den planerade resan till paradisbadet nu snart. Vi har inte bestämt riktigt om vi ska ta med någon matsäck eller köpa något där. Det kan nog bli något vi tar med,  blir ju billigast så. Sedan kan man ju ta en glass / kulglass eller något i den vägen lite senare.

Paradisbadet är väl som vilket äventyrsbad som helst. De har öppet hela året, och där finns en utomhusbassäng med strömmar ( där kan man simma även på vintern bland snön må ni tro.)

The Magic eye är den längsta rutschbanan och den går utanför själva huset och över E:4 -an.Man får själv släpa upp en sittdyna för två eller en person.

En rutschbana med tidtagning finns och en som kallas för forsen, en rutschbana det också. Jag gillar faktiskt den. Sedan brukar jag gå till bubbelpoolen eller det är två stycken och jätte varmt vatten.

Barnpool  och en brant rutschbana finns också plus att man kan motionera/simma i en stor bassäng fast vattnet där är så kallt tycker jag,brrrrr.

Det finns plats för de som är handikappade också och det är ju jätte skönt för dem att det är tänkt så. Alla som vill måste få en chans till badet .

Är man kommunanställd får man köpa ett visst kort för att simma på morgonen om man vill.

Mycket turister från när och fjärran åker dit.




 
 
Elisabeth

Elisabeth

21 augusti 2009 14:07

Idag är det molnigt här, +18 grader och ibland regnar det lätt. Har inte badat i något badhus på väldigt många år och här i stan har jag inte ens badat utomhus. Men jag var ju och kikade mer på Östanfors tidigare och där ser det ju FINT ut i alla fall. Har sett att det finns en ramp för rörelsehindrade också./Tack för din fina kommentar. Kram tillbaka från Elisabeth

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

21 augusti 2009 15:47

Det låter kanonroligt, det där badet, hoppas ni fick en fin dag! Här har vi en regnig dag så även om jag hade varit ledig hade det inte blivit några bad precis! Bara målande dessa dagar! Japp, den emailadressen som finns i presentationen använder jag! Välkommen med ett mail! *L*

http://winyan.bloggagratis.se

 
mogan

mogan

22 augusti 2009 10:21

Har bytt namn från Lazarus till mogan. Lägg inte ut det som en läng just nu, utan behåll det för dig själv.

//Lazarus

http://www.mogan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards