Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av gunilla - 30 augusti 2009 19:02

Ja i helgen har det varit stor övning här på samhället. Det var hemvärnet från jag tror de kom från Norrbotten. Vi hade varit ute och sålt WWF grejer och skulle fara hemåt, tog vägen över samhället och det var grönklädda gubbar lite överallt och de hade ju ledare med sig också.

Jag hade läst lite på hemsidan vår att det skulle vara övning ute och runt Sandviken, men de var visst inne på samhället också.

Det är nog bra med dessa övningar lite då och då, men lite mer information tycker jag ´de skulle komma ut med än vad det var. Tänker också på våra kära invandrafamiljer, flyktingar som kommit hit på olika anledningar. Vad de ska undra vad som var på gång. Vi mötte en pansarvagn också, och idag skulle de fara genom Ö-vik i kortage på förmiddagen.

Ja annars har jag tvättat hela dagen igen, nu är det  bara mattorna som hänger inne i torkrummet ett tag till. Min tid slutar ju klockan 22.00 Jag vet inte om man törs lämna dem i tvättstugaan över natten heller så det är nog bäst att hämta dem i kväll. Tänker på stölder etc.

Jag tror ju inte det är någon fara här,men man ska aldrig säga aldrig heller. Någon stal ju cykeln.

Nu ska vi strax fika och sedan göra klart vad som ska med till skolan , det är fotografering för högstadiet och sedan är det mellanstadiets tur på tisdag.

Nu skickar Kungsfoto hem fotona istället för att eleverna ska ta hand om dem på skolan. Det är rätt bra tycker jag. Högstadiet får ju också en skolkatalog med alla skolor i och fotografier på alla klasser. Får och får var precis rätta ordet hi , man måste ju köpa ut den alltså om man nu vill ha den.





Skapa flashcards