Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 7 september 2009

Av gunilla - 7 september 2009 16:13

Ja det kan man ju säga om dagen. Jag gjorde i ordning allt jag skulle ha med mig till ett jobb på andre sidan staden, hade aldrig kört där förut, men hittade rätt bra. När jag kom in på denna förskola så var det inte jag som skulle vicka där utan någon vid namn Johanna.

Vi kollade resten av dagarna jag skrivit upp men det fanns ingen dag med mitt namn på. Kommunen har alldeles nyss börjat anställa vikarier på, eller med att de SMS:ar efter folk. Detta är nytt för mig så jag hade svarat ja och satt dit koden för ja svar och skickat in det. Det borde ju ha kommit en bekräftelse på jobb efteråt,men jag fick inte något sådant, men tänkte att det var nog bara då någon annan fått det som de skickar ut ett nej. Men nu var det motsatsen alltså.

Hur som helst så var det ett fint dagis, måste vara rätt nytt, bara några år gammalt.

Lite snopet var det allt.

När jag var på väg hem igen fick jag telefon,mitt i rödljusen, så hon fick ringa upp när jag stod lite bättre , på en p-plats.

Det var ett jobb i tre dagar på ett annat ställe fast nere i stan förstås. Detta jobb var bättre ,för det var på samma ställe i tre dagar.

Jag passade på att handla på Coop forum när jag ändå hade parkerat där, så nu har vi mat för ett par dagar igen.



Vädret var kyligt på morgonen men sedan värmde solen upp igen. Det är rätt skönt.Men det är  ju fullmåne också och då brukar det ju bli kyligare på morgonsidan och varmare under dagen, rätta mig om jag har fel?

Igår kväll kom en tjej hit med ny plockade kantareller, vi satt och fikade och ville inte steka dem då utan det får bli dagens middag och nån korvbit till.

Jag tänkte göra en stuvning.

Det var karln i familjen "Burma"  nr 2, som hade varit ute och hittat dessa någonstans, jag såg nog påsen han hade tidigare och blev lite avundsjuk på den svampen, och sen ringer det på dörren och jag får lite. Är det tankeöverföring?

Jag ska nog ge dem något också. Ska nu kolla så allt är kantareller,men det är det nog. Jag luktar mig fram, hi,hi.

Du" damen från Vänersborg ,-" nu kan jag också skryta med att jag har käkar kantareller i år, visserligen inte 5 liter som du,hi!




Ovido - Quiz & Flashcards