Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 8 september 2009

Av gunilla - 8 september 2009 21:15

Idag när jag kom hem efter att ha jobbat bortanför stan, så kom Burmafamiljen nr 3 med en nyfångad gädda. De vet att vi gillar fisk och kommer alltid med fisk. De torkar fisk också utanför sitt fönster. ´De gav mig ett smakprov på sådant förra året, jag tror inte jag smakade alls. Jag tar ju gärna emot det nyfångade och lagar till det själv, då vet jag ju vad jag gjort i matlagandet.  Men de har ju sin tradition och den får de ju hålla för sig själva här i vårt land.  Jag skulle själv hålla på vissa traditioner om jag for utomlands förstås.

I helgen kom ju den där fadern ifrån Burma familjen nr 2 med nyplockade kantateller som jag gjorde stuvning på igår. Vad gott det blev.

Jag ska jobba i morgon  så det får bli mer skrivet då. Vi hörs alltså snart igen.....Flört


Vi har fortfarande en toppen dag med sol och värme, jag har Oscar med mig , fast han sitter i bilen och han får röra på sig då jag har rasterna. Han tycker det är varmt i bilen fast rutorna är nervevade. Men han  dricker ju vatten och har hittar sitt favoritställe där bak i bilen. Det blir långa dagar att vara hemma för homom annars, han måste ju ut också.


Ovido - Quiz & Flashcards