Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Åter en ny vecka!

Av gunilla - 14 september 2009 08:47

Ja och det ser ut som ännu en fin höst dag. Jag är ledig idag och tänkte hinna med lite jobb här hemma. Kikade på mina fönster och de måste ju tas snart. Jag skulle vilja ha nya gardiner i sovrummet är lite less på de jag brukar ha där.

Måste sedan baka dessa matbröd också, skulle ha gjort det i helgen men då var det ju min tvätt tid igen och sedan har det ju varit för fint väder för att ställa sig och  baka. Då måste man ju bara vara ute på festliga upptåg, hi.

Det är mycket kurser som sätter igång nu på höstkanten också och jag skulle ju gärna anmäla mig till något intressant på kvällstid här hem i kring, så jag slipper köra hela tiden.

Någon vävkurs eller svampkurs  och något med dans/ linedance eller gärna gammeldans eller heter det folkdans numera kanske.

Jag gick en gammeldans kurs när jag bodde i Åsele för rätt länge sedan och gissa vad kul vi hade. Jag for ju ut på logdanser som bara den  på den tiden, det har ju inte blivit så mycket av dessa danser nu på ett par år. Jag saknar det lite på sommaren.

Brukar ju titta lite på biljettpriserna nu och jämföra hur det var då en annan var ute och det är då en stor skillnad vad dyrt det har blivit nu att bara gå ut och dansa.



 
 
EW

EW

14 september 2009 10:58

Först vill jag ju säga att jag ser att du har ändrat färger. Snyggt./ Jo, det finns en del kurser men har ännu inte anmält mig. Får väl se datorhjälp från bloggvänner som lite sådan just nu innan jag har fått ordna upp saker och ting./Här är det nu växlande molnighet och +15 grader./Har inte varit ut och dansat på massor av år men kan tänka mig att det är bra mycket dyrare nu. /Ja, jag bakade ju i lördags även om det inte var matbröd precis men ni hade kanske finare väder där då. Ha en bra måndag!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

14 september 2009 13:29

Vad fint du har gjort det på¨bloggen:)
Jag tycker du ska prova linedance, är själv intruktör i denna dansform och jag måste säga att det är super kul att dansa.
Det är många dansformer i en dans men du dansa själv.
Hoppas du prova det i alla fall.

Ha nu en super skön dag, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards