Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 19 september 2009

Av gunilla - 19 september 2009 18:58

Jag har ju inte varit inne på ett tag nu och det beror ju på att jag jobbat lite utanför stan och alltså varit tvungen att köra dit och hem.När jag kommit hem så har jag fixat kvällsmaten, och lite annat som inte blivit gjort den dagen och även vilat upp mig.

Jag måste få berätta vad som hände mig i tvättstugan i morse, goda grannar igen! Burma -familjen nr 4, okej  då, jag gick ju dit tidigt  denna morgon och stoppade i mina tre maskiner på en gång, sedan kom vår granne från Burma och tvättade på den andra sidan vi hejade och pratade lite sedan gick jag hem för att sätta på morgonkaffet och duka fram allt vi brukar ha till frukost .

Jag kollade lite mail på denna apparat och lite annat också innan jag for iväg med mer tvätt.

När jag kom dit blev jag lite förvånad för då hade de två familjerna tagit ut min tvätt från maskinen och hängt in den i torkskåpet jätte snyggt.

De kom också och berättade att de ville hjälpa till med detta. Jag tackade förstås för hjälpen och lade in min andra påse med smutstvätt i maskinerna och snackade lite för damen här bredvid hade svenskläxa och visade mig ett papper hon fått på skolan. Hon talade om att hon skulle kunna det som stod där utantill till på måndag. Hon var så duktig och jag klappade förstås händerna när hon var färdig och skojade med henne och sa att hon skulle strunta i detta papper för hon var ju ledig från skolan, hon nickade och skrattade.

Jag gick hem igen medans maskinerna var igång.

När jag kom dit igen så hade Burma 4 vikigt ihop mina kläder så fint och lagt dem i tvättkorgen så jag fick hänga det som var torrt  i torksåpet.

Vad gör man med så goda grannar, måste nog tänka ut något , bjuda på fika och något svenskt till tror jag. Hemmagjord smörgåstårta eller något ditåt tror jag.

Vi har lyxat på med stripes och fläskkotletter, morötter och brun sås idag och naturligtvis så ska det vara lingonsylt till.

Vi brukar sedan bara fika något gott till kvällen sedan.

Jag tyckte jag handlade allt igår inför helgen men när jag kom hem saknade jag kaffet och lite annat smått. Jo det räckte ju till morgonen men sedan ........ så var det synd om mig efter lunchen må ni tro. Flört

Har sett en DVD med J nu i eftermiddag och den var jättebra, den andra J satt vid datorn.

Har haft lite huvudvärk idag och det är sällan jag har det, men det kanske blev för mycket på jobbet igår jag var mycket aktiv där då, och vi hade kul.

Om jag går tillbaka till tvättsugan i morse så pratade de båda familjerna sitt språk och jag tyckte det lät rätt så  roligt för det lät precis som de bråkade om något fast det tror jag ju inte de gjorde för de skrattade emellanåt. Men de snackade högt och ja det lät som de skällde på varandra hela tiden.

Jag hade ju ont i huvudet så det var rätt jobbigt att ha deras surrande omkring sig då.

Det har varit kyligt på morgonen men mycket behagligt sedan, när solen kikade fram.

Jag såg en massa bofinkar fortfarande kvar, tänkte att de borde väl vara på väg till södra halvklotet nu, fast klimatet lurar dem väl att stanna, det finns väl mat fortfarande. Jag vet inte riktigt när de flyger iväg men det borde väl vara nu snart. Vad säger ni som vet om ni läser detta?



Ovido - Quiz & Flashcards