Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 25 september 2009

Av gunilla - 25 september 2009 09:34

Idag har vi regn och rusk här uppe, mén det kan ju bli bättre framåt dagen och det får vi verkligen hoppas på. Jag skulle ju jobba på ett toppenställe idag och hela dagen men var ju tvungen att ställa in detta för en av ungdomarna var sjuk. Ja det är många som är hemma på grund av förkylningar nu. Jag har fått napp på ett mer långvarigt vikariat på andra sidan av stan och åt samma håll där jag varit och snurrat tidigare. Det är ju bra för nu känner jag till det området mer än jag gjorde tidigare.

Jag ska ringa den där samordnaren och få lite mer information om jobbet idag, när det gälller tider och var någonstans det ligger.

Jag funderar på det där med vinterdäcken nu om man ska behöva sätta på dem eller inte.

Än är det förstås fina vägbanor häruppe, fast hörde som snabbast att det var problem runt Falun och ett ställe till nu i  morse.

Men de platserna ligger ju mer inåt landet och vi bor ju rätt nära havet om det nu ska vara någon inverkan  på väglaget.

Vi har fått lit,lite höstlöv på träden nu men de flesta är fortfarande gröna och härliga.

Aspen och rönnarna brukar ju vara så fina i sina färger så här års men de är gröna fortfarande.

Likaså gräsmattorna på sina ställen är fina, så egentlige ska jag väl inte snacka om dessa däck än.

Fast man vet ju inte rätt som det är kan det ligga ett vitt täcke utanför fönstrena när man vaknar fast den första snön far ju rätt fort under dagen. De pratade att det väntades snå i södra Lappland och i fjällstrakterna.

Här hos oss skulle det bli varmt och skönt i helgen och det låter ju härligt.





Av gunilla - 25 september 2009 08:58

Skrattande


regler:

det här är svårare än du tror! kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och

berätta det för dem. varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! alla

svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! om personen som utmanade dig har ett namn

som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar

(förutom på fråga 1)! Lycka till !Flört

1. vad heter du? Gunilla

2. ett ord på fyra bokstäver: glad

3. flicknamn Gunhild

4. pojknamn: Göran

5. yrke: glasmästare

6. färg:  gul

7. klädesplagg: galonbyxor

8. mat: gröt

9. sak i badrummet: grodtvål

10. plats/stad: Gränna

11. en orsak att vara sen:  grävning av fjärrvärmen

12. något man skriker: Ge upp! 

13. film: Gökboet

14. något man dricker?  grapefruite juice

15. band: gummiband/ Glennmarks

16. djur: gris

17. gatunamn: Gunillavägen

18. bil: golf

19. sång:  good and brooken

 


Så nu utamanar jag  Jenny,Josefine,Livet enligt Mynta, Tintin,Fia i Sundsvall.

Ovido - Quiz & Flashcards