Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Lördag eftermiddag!

Av gunilla - 26 september 2009 16:10

Idag har det varit soligt på morgonen, men det har blåst lite men vindarna var rätt så ljumma ändå. Jag hoppas att man inte behöver sätta på vinterdäcken än på länge, fast blir jag längre under mitt vikariat så vill jag nog känna mig mer säker med körandet om jag skiftar  dessa.Första halkan vill jag inte känna av så här års.

 Det ligger ju på andra sidan stan och någon mil till, skolan menar jag.

Jag gillar ju  bilkörning förstås och jag kör egentligen inte fort heller utan kan man vara ute i god tid så ska man vara det.

Här uppe i norr är det ju inga avstånd heller säger man ju, det är ju som någon har uttryck sig " det är bara och kör" men jag minns inte vem det var nu igen. Inte Stenmark i alla fall, för då var det "bare å´ åk."/ slalom.

Ja jag undrar vad han tog vägen förresten, det har ju bara varit Stig Strand som kommenterat när det gäller slalomtävlingarna. Men Stenmark kanske är i Monaco?

Nu ska vi hålla tummarna för nästa norrlänning nämligen Erika Selin, som gick på förskoleklassen när vi var utplacerade på olika ställen då de skulle bygga om skolan i Dorotea. Jag och några  personal,hamnade på Lodjuret där vi fick ha del i klasser och även fritids. Det var ett kul år måste jag säga och massor med roliga minnen av Erika har jag.

Hon är ju så bra på att sjunga så det är bara att hoppas att hon blir vår nye idolvinnare 2009.

Men håll med om vilka nerver som spelar in i en sådan tävling. Alla är ju rätt duktiga och försöker ju sitt bästa tror jag.

Oj nu kom jag in på lite av varje ser jag men denna  blogg ska ju handla om lite av varje så det gör ju ingenting.

Vi gjorde oss en ny sorts pizza idag med alldeles färska champinjoner på den, och sedan blandade vi kyckling och skinka och oliver, tomater och ost. Det behövdes ingen origanokrydda på den för i paketet jag köpte fanns det redan tomatpure´ blandat med den kryddan. Det  blir godare att göra pizzan hemma och lite billigare också.Flört






 
 
Julia

Julia

27 september 2009 09:45

Jag ser fram emot kladdkaka-receptet.

Tackar på förhand!
Soliga söndagshälsningar/Julia

http://hjulia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards