Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 27 september 2009

Av gunilla - 27 september 2009 10:28

Idag är det tvättstugedags igen, och sedan ska jag göra kålrotslåda och till det ska vi äta köttbullar. Det är ju så gott med färska kålrötter  och årstidens skörd måste man ju vara rädd om.

Jag brukar egentligen göra den lådan till jul och då äter vi den med skinkan.

 Jag ska nog lägga in det receptet också i min andra blogg tror jag. Måste få skryta lite med den!

Det blir sedan till att se till att bilen är tankad för jag startar ju rätt tidigt till jobbet i morgon och bensinstn är stängd då. Oscar får följa med och se lite andra jyckar och det brukar gå bra. Flört

Jag vill ju fara tidigare för att kolla vad stället ligger någonstans för sedan kan jag planera tiden lite bättre  då jag vet exakt var det är.

Det ligger ju förstås bara fem mil härifrån och det borde ju ta ca en timme att komma dit för det är ju bara E:4 an och den är ju rätt fin än så länge.

Det ska väl inte bli halt i natt, för idag är det varmt ute och solen kikar fram lite nu. Knappast att det blir så kallt just i natt med åtskilliga minusgrader.

Jag brukar vara tidig med att skifta dessa däck, men man nöter ju ut dem om vägbanan är torr och fin ett längre tag också och det vill man ju inte.Det kostar ju med ett par nya också.

Det är svårt att riktigt veta detta med vinterdäcken, på våren är det lättare att skifta .

Ja sedan ska det handlas lite mat till veckan så det finns hemma, för det blir sena kvällar då jag kommer hem. Det får bli sådant som går snabbt att laga i ordning tror jag.

Jag gillar ju att laga mat annars men nu får det bli så här ett tag.

Hej på en stund så höres vi snart igen!

Ovido - Quiz & Flashcards