Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg under september 2009

Av gunilla - 4 september 2009 10:06

Ja det är värst vad veckorna går snabbt nu för tiden. Jag eller vi har ingenting speciellt planerat idag, det kan ju blilite jultidningsförsäljning och från WWF. Jag agerar som chaufför.

Handlade för helgen gjorde vi igår så det är lugnt på den fronten.

Det har regnat i natt och det bara vräkte ner i morse. Det skulle hålla på hela dagen och även lite i morgon. Det blir nog till att hitta på något inomhus . Det är ju inte så svårt heller, för jobb finns här hemma.

Jag ska nog ta och baka lite bullar eller något i den stilen, och även matbröd , det blir liksom billigare och sedan är ju hembakt mycket godare tycker jag.


Av gunilla - 3 september 2009 13:09

på min andra blogg:http://gunigru.blogg.se

Där finns lite recept, foton ja lite av varje kan man säga.

Av gunilla - 3 september 2009 09:00

Ja då har vi kört på höger sida i 42 år då. Idag var det ju dagen då vi flyttade över 3/3-67. Jag tror det är väl bara England som de kör på den andra sidan fortfarande.

Igår var det en passande dag för att fara ner till stan , det var gråmulet i luften och kyligt. Regnet kom på morgonen. Jag eller vi tog med oss Oscar, men han fick ju vara i bilen med ner vevade rutor,och det var då tur vi vevade ner några av dem för det blev en riktigt fin och varm sensommardag. Det var så varmt i detta parkeringsgarage må ni tro. Inget vatten tog jag med åt honom för det var ju sådant väder när vi for att jag tyckte han skulle ju klara sig den lilla stunden men där blev det tji.

Han gnällde en stund i bilen när vi skulle fara och var rent av orolig, så vi for till grön området i närheten av Coop forum. Han blev så glad av att få komma ut  och var betydligt lugnare i bilen sedan.

Det var bara småsaker vi skulle kolla priset på, kläder. Vi hittade det vi skulle ha  så det gick rätt fort, annars tar det sådan tid när man ska prova och prova och det aldrig sitter som man vill.

Det känns väl igen?

Idag hoppas jag han ringer, den där killen om intervjun, så jag kan få en tid till veckan. Jag ringde honom själv och lämnade ett meddelande igår , för han har nog fullt upp med dem som också sökt.Det stod ju i mailet att han skulle höra av sig. De SMS:ar mig varje dag om att det behövs folk på andra sidan stan, men jag vill inte ta på mig än förrän han har ringt. Några ställen har jag bokat, fast jag inte hittar där borta men tänkte fara den vägen under helgen och kika. Det är ju lugnare och man kan planera sin bilkörning på ett annat sätt då. Sedan blir det ju en liten utflykt eller sightseeing HI,Hi.

Det gäller att ligga i oc h visa sitt intresse för detta!


Det kan bli en rätt fin dag idag också och varmt. Åttorna skulle ha friidrott idag och sexorna en utedag  grilla hamburgare och springa 5 km för skoljoggen, de samlar ju in en springslant 10 kr för cancerfonden. Det är stationer i skogen så de kan ju vila lite innan de springer vidare.

Egentligen är inte skoljoggen förrän nästa vecka men det spelar ju ingen roll när de har den egentligen.

Högstadiet får lämna 20 kr, men när det gäller att lämna en slant så är det frivilligt. Vi har alltid ställt upp och lämnat, för jag tycker själv att ändamålet med det hela är rätt viktigt, och det är ju inte så stora slantar det rör sig om en gång/ år heller.

Av gunilla - 1 september 2009 08:34

Här kommer det in på löpande band om att de vill ha någon som arbetar i Domsjö. Jag kan inte ta på mig någonting denna vecka eftersom jag väntar på ett viktigt telefonsamtal om ett intressant jobb. Det är fråga om en intervju.

Vädret är toppen idag och varmt, ja nog är det närmare 20 grader ute.

Det är verkligen en fin början på hösten.  Jag hörde på tv:n igår att de trodde att det skulle bli fortsatt värme och att det gick att bada än. Jag tror nog att jag avstår från detta. Nu är det ju också många som är förkylda, och så brukar det bli när skolorna och alla är tillbaka från sin semester respektive lov.

Jag ska försöka att städa upp lite härhemma  idag.

Gjorde ett schema för oss alla i familjen, jag skrev upp olika arbeten  som måste göras här hemma under veckan. Man kan fixa det när man känner för det, men två av dessa måste göras/ vecka innan man har sina aktiviteter.

Vi skriver vår signatur för det som intressserar en.

Det fungerar bra måste jag säga. Det blir att alla måste lära sig känna ett ansvar över saker som skall göras hemma.

Ovido - Quiz & Flashcards