Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Man blir så ARG...........

Av gunilla - 10 oktober 2009 10:39

Vi fick tidningen i morse ja alla här i grannskapet fick den förmodligen, det händer ju så ibland, på första sidan så fick jag upp ögonen på en artikel om katter och en liten hemsk historia. Hemtjänsten hade hittat en katt skrikande på en veranda ett par kilometer från oss och norr ut. Personen hade gått och kollat vad det var som lät, och fick då se en  blodig katt som fått tårna på en ¨tass avskurna och en kattunge som de klippt morrhåren  på.

Hur kan människor vara så grymma mot ett oskyldigt djur. Man ryser ju vid tanken att sådant bara kan hända i vårt land.

Man blir ju både besviken och ledsen på människor som gör något så hemskt. Det kan ju vara fler djur som får se sitt öde på detta vis. Det är ju hemskt många katter man läser dagligen som antingen kommit bort från sina hem eller bivit övergivna.

Lämnar man ett djur vind för våg så ska man absolut inte ta på sig och skaffa dem.

Hur det gick med dessa katter, ja de är nu väl omhändertagna av djurskyddet här i stan och väntar på att de hittar en bra familj åt dem, förreste,kattungen skulle en barnfamilj ta  hand om.

Men håll med om att det måste ha gjort mycket ont för kattmamman , hon måste ha legat och skrikigt bra länge, och jag tycker det var tur att den där hemtjänst -människan kände för i rättan tid för annars skulle de båda katterna  kanske inte ha klarat sig.

Hoppas att det inte finns fler djurplågare här omkring och att de får reda på vem som utövat en sådan grej . Det är nog svårt att riktigt få veta vem som gjort en sådan grej men den personen kan inte ha mycket respekt för någonting alls när det gäller kärlek, omtanke om djur.


Här har vi en jätte fin morgon men det har varit minusgrader i natt igen, vi ska väl fara neråt stan ett tag för det var lite grann kul på gång därnere. Barnens Hus som nyss bytt lokaler hade en lego tävling för 9-12 åringar, vinnaren fick välja något från affären för 1000 kr,( Bygga ett torn på 1  min och det högsta vann.)

Jag har fortfarande sommardäcken , så jag vill inte fara tidigt eller sent efter vägen. Men de ska snart bytas ut, hann aldrig fixa det för en vecka sedan som jag skrev. Men nu ska de skiftas snart!

Den äldre dottern är på konfirmationsläger till söndag någongång.

De är inte så långt  borta, och det är säker roligt för dem att träffas, och lära känna varandra på en annan nivå än på skolan.

Jag har ju egentligen mycket att göra här hemma också, men det ska nog hinnas med så småningom.



 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

10 oktober 2009 12:12

Det är verkligen upprörande att det finns "människor" som kan göra så. Skriver inom citationstecken, eftersom de knappast kan kallas för människor./Här har vi haft en minusgrad i natt. /Kan nog bli kul med konfirmationsläger.

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards