Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Söndagkväll!

Av gunilla - 11 oktober 2009 19:51

Jag måste ju nästan skriva lite härinne också, fast jagkänner mig fortfarande skakad efter gårdagens annons om de där katterna. Jag kan bara inte förstå folk som gör sådant grymt mot djur, stora som små. Man har ju läst om nötkreatur, hundar som far illa ja även andra katter. Folk kan eller inte orkar med djuren i slutänden och struntar i dem. Människor  kan ju ha det jobbit med sig själva , där ekonmin kan vara den största boven....

Ja  jag får försöka lämna detta ämne nu och hoppas att dessa katter snart får komma till en mycket kärvänligt och tryggt hem. Jag är en stor djurvän måste jag säga. Tar väldigt illa vid mig om något sådant här händer djuren i min närhet.

 

Jag har inte gjort så mycket idag, mer än varit i kyrkan på förmiddagen. Efter det så var vi så hungriga så det blev kebab, med diverse grönsaker till. Ja vi hade detta speciella pitabröd också, men jag kan aldrig få detta bröd helt när man stoppar i allt, så det blev kniv och gaffel istället  och en tallrik förstås men det gick ju lika bra det. Jag blev ju mätt och det är väl så det ska vara.

Efter kaffet så var det dags att tvätta igen, jag hade visserligen inte så mycket denna gång men det är ju skönt att få allt rent för veckan.

 

Nu ska jag bara få ordning på tvätten, sortera med mera och stoppa in den i skåpen, eller om den får vänta till i morgon vi får se.

 

Nu är det rätt kallt på natten så jag har varit och stoppat i motorvärmaren och kupevärmaren fungerade, så nu blir det att sätta sig i en varm bil och slippa skrapa rutorna i morgon. Det spar ju lite tid också.

 

 

 

 
 
Julia

Julia

12 oktober 2009 12:36

Tack, jag skrev av kladdisreceptet. Men tyvärr har ingen lämplig form att ha i micron. Ska köpa nån i helgen.

Kram

http://hjulia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards