Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Höstfint....

Av gunilla - 12 oktober 2009 12:28

Idag är det en helt vanlig dag igen, inget speciellt på planeringslistan. Vi har ett fint väder, men lite småkyligt.

Det har visst snöat inåt landet i bland annat Ångetrakten hörde jag och det var även plogbilar ute någonstans i morse, var det var hörde jag inte. Ja det var radion som skvallrade om detta som ni kanske förstår. Härnösandsborna börjar visst också prata om snö och det är j u inte långt härifrån.

Jag tycker det är lite för tidigt i våra trakter med den vita varan, dels för att det fortfarande är varma vindar som drar förbi på eftermiddagarna och sedan finns det ju massor av träd som ej tappat sina fina löv än.

Vi är ju nära havet också och det spelar ju in till stor del också.

För två år sedan hade vi en snöfattig vinter och det ska jag säga att det var då inte något kul. En jul utan snö vad är det? Det regnade på julaftonen minns jag. Trist!

Jag är ju van att det ska vara flera meter djup snö i ett par månader efter att ha bott i Lappland.

Ifjol hade vi ovanligt mycket snö när den äntligen kom. Först var det av och till/ med ishalka lite varstans och sandning varje dag.

Det ska bli roligt och se vad det blir för vinter snart. Jag gillar ju vinter sporter, att både utöva själv och se på tv:n.

I år blir det nog till att jobba sig fram i förrådet när utrustningen ska fram, för en vän till mig ovch jag städade därinne i våras och hon ställde allt längst in i ett hörn. Sådan hjälp har jag. Flört

Jag hade tänkt ta mina säckar som står där med kläder och fara ner till röda korsets insamling någongång och när detta är gjort så förhoppningsvis ska det gå att komma åt det som står längst in.

 

Jag har nyss varit ute med hunden och blir så inspirerad av att ta med mig lite av de färggranna kvistarna på dels rönnen och några till och sätta dem i glycerin så de behåller färgerna ett tag till, men jag glömmer eller tänker inte på att vi inte har denna vara hemma utan glycerin måste jag införskaffa från färgaffären.

Jag får väl kika lite extra på naturens underverk tillsvidare.

Vi brukar i alla fall gå ut och ta lingonris så vi har att pynta med i december, någon mossa behöver  jag inte ta för det har jag kvar. Jag köpte två brandfria påsar med mossa ifjol så det får bli till denna julen annars plovckar vi också vitmossan själva.

 


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

12 oktober 2009 16:54

Här i Gästrikland har det regnat lite men idag på eftermiddagen var det omkring halvklart och +5-6 grader./Mina föräldrar har ju ofta bott i ett hus och i detta sedan mitten av februari 1973. Ingen av oss är några snöälskare och det blir för mycket att skotta. En jul utan snö spelar ingen roll för oss. Det skulle vara att det blir ljusare då men inte annars. Det var väl i och för sig i januari tror jag men det var +5 grader och det regnade hos mig i Stockholm. Jag var ÖVERLYCKLIG./Men några veckor med snö kan väl vara okej för att få fina VINTERbilder.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

12 oktober 2009 20:29

Ja snö vad mysigt jag bara älskar snö men det blir ju inget här nere där vi bor, Håller med dig det ska vara snö under julen det blir en skön stämning då:)
Här har det regnat nästan hela dagen förutom nu framåt kvällen så fick man en känsla att solen ville fram. Men nu är det bara mörkt ute.
Ha nu en underbar kväll och va rädd om dig vännen, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards