Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 9 november 2009

Av gunilla - 9 november 2009 22:24

Allt hade gått riktigt bra, men han är då för go´, den kvinnliga veterinären som jag pratade med sa att Oscar kunde ju vara lite "groggy" efteråt och det hade jag ju också fått för mig efter omständigheterna. Nej då tro inte det han viftade på svansen och skulle verkligen visa vem han var. Trodde jag skulle lyfta in honom i bilen men han hoppade in själv och lade sig där han brukade ligga i framsätet.

Jo visst tar det väl på efter en narkos och sedan tog de bort allt med ultraljud.

Han fick några piller i fredags mot infektion, och dessa behöver man inte fjäska med må ni tro, han bkir helt galen när han sr att jag prasslar med dem i påsen, han får dem inlindade i en ostskiva.

Så säg är det inte en liten spilivink kanske.

Vi har inte tagit så långa promenader i kväll utan tagit det lilla lugna istället. I morgon får det bli lite mer av promenaderna i alla fall.

Hungrig var han ju också och åt torrfodret som bara den, fast jag blötlade det lite först.



Av gunilla - 9 november 2009 14:13

Det är ju snart halva månaden som gott och jag har halkat efter här. Har nog rätt mycket att stå i men jag lovar att det ska bli lite mer skrivande här inne snart.

Vi hade det underbart nere i Sala, och nu har skolorna startat igen efter lovet. Idag har jag varit ner till veterinärstationen i stan med vår hund. Inget allvarligt, men de skulle ta bort tandsten på honom, så jag ska hämta honom i kväll.

Jag bad dem också att ta kloklippningen.

Jag skriver mer om hur vi hade det under lovet och om jobbet snart och lite annat som faller in.











Ovido - Quiz & Flashcards