Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 15 november 2009

Av gunilla - 15 november 2009 11:10

Ja det kan man ju säga om dagens regn och rusk. Det är småkyligt också. Vi får en ny granne här ovanför nu, hon började flytta in idag, men bara småsaker, resten får hon hjäp med i morgon.

Jag ska tvätta lite nu snart och sedan fortsätta med att skura i köket, där finns mycket som väntar må ni tro.

Det är bäst att man planerar attta ett rum i taget för annars har an för mycket järn i elden och det blir ingenting av alls.

Nu är det ju bara två veckor kvar till första advent så det får bli lite grundligare då.  Vi ska i alla fall gå i kyrkan den söndagen hördes det som, och det är ju en fin söndag med massor av stämning i kyrkorna då.

De gör mycket nu för tiden då det är konfirmationstider mot vad man minns själv. Jag minns att vi satt och trlade med en litteratur en dag i veckan och det var ingen bok jag gillade precis. Var på läger sedan över en helg på sommaren, vi var i Rättvik och det var roligt minns jag. Fast vår ledare var några personer rätt dum med.

Nu för tiden så är det mycket kul läger och de får göra aktiviteter på olika platser här i vår kommun och norr ut. Slalomåkning i Vilhelminafjällen ¨på våren och Gröna lund i augusti och övernatta på flera olika vis.

Sova i kyrkan var nog rätt spännande i alla fall.

De ska snart fira något och ligga på golvet mer om detta kommer då jag vet mer.

På torsdag skulle vi föräldrar få samlas och äta tacos med dem nere vid kyrkans hus är i byn. Låter väl trevligt.?


Ovido - Quiz & Flashcards