Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Folk köade igår...

Av gunilla - 19 november 2009 08:53

ja det var precis vad jag möttes av då jag kom in till stan vid 09.00-tiden igår . Jag skulle köra in bilen i mitt favorit parkeringsgarage alldeles vid Arken vårt allaktivitetshus här i stan. Kunde först inte förstå varför det var så lång kö ute i hällande regn. Men sedan slog det mig att det var en kö för att få vaccinera sig mot den nya influensan igen. Jag tror folk är som tokiga då det gäller detta nu. Själv har jag inte bestämt hur jag tänker göra,tycker jag vill veta lite mer om detta först fast skolorna har vaccinerat eleverna i förra veckan förstås.

Det kan ju vara bra att ha ett skydd mot smittspridning mm.

Jag fick höra att på eftermiddagen så skulle alla som bodde här i vårt lilla samhälle få fara in och ta sprutan, något jag tyvärr missat eftersom jag inte har morgontidningen eller varit in på internet och läst om det. Det måste ju gå att få ta vaccinet senare också näer folk lugnat ner sig.

Jag står inte i kö i timmar för detta.

En granne stod och väntade på sin tur och han hade stått i en halvtimme och en kvart innnan han kom in dit.

Jobbar inte folk kan man ju undra eller?

Jag gjorde mitt ärende på Manpower och sedan hade hela mellanstadiet härifrån tillverkat bilar som de skulle tävla med, och det var också inne på Arken, spännande må ni tro och massor med människor och kommunens alla skolr var med.De presenterade sedan vilka som vann och 1000 kr gick till Josefins klass och skolresepengar.

Idag skulle högstadiet in till Folkparken och visa upp sina vindkraftverk som de byggt själva och även där är alla kommunens skolor representerade.

Jag skulle bra gärna vilja vara där och kika också men får nog läsa om detta eller se på lokalradion kanske, får väl se var det kan tänkas stå någonsrans.

Det är ju en rolig grej att föra undervisningen på ett sådant fint sätt, och eleverna lär sig förmodligen mer av att  vara  aktiva i ett bygge än bara sitta passivt och bli inmatade med fakta.


Ja annars har vi en regnig dag även idag, men det brukar ju vara så här i november om man kikar på min månadstavla som jag brukar använda i förskolan.


I kväll är vi bjudna till kyrkans hus på tacoskväll med många andra aktiviteter. Jag tycker det ska bli trevlig men dock lite för sent för dem som har läxor att göra och betyg som väntar till jul. Det är konfirmandernas dag detta och familjen, ja inte syskon fick komma fast jagringde och frågade om inte Josefin skulle kunna få komma och först lät det tveksamt men hon fick dispens i alla fall.Flört


 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

19 november 2009 09:43

Jag är själv osäker men jag kommer att ta den för mina barns skull. Alla våra barn utom 17-åringen har fått den det skulle visst bli till veckan. Så det är bara jag och gubben som inte har tagit den. Men jag håller med det är lite trist att det blir en sådan folk stormning av det. Och en del har ju stått i kö i flera timmar och när de väl har kommit fram så har vaccinet varit slut. Och jag är ingen kö människa precis.

Hoppas ni får en skön dag och va rädda om er, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

19 november 2009 16:15

Har inte bestämt mig heller, men har man otur kan man tydligen bli riktigt dålig av vaccinet också. Smittsamma sjukdomar, säkert mycket värre än denna, har ju ALLTID funnits. Men vad det än handlar om tycker jag INTE om att det blir så HYSTERISKT av det hela. Jag försöker tänka förnuftigt men media har ju sådan genomslagskraft så jag vet varken ut eller in. Försöker bete mig som vid ALLA risker för smittspridning, undvika folksamlingar så gott det går, inte ta i hand (inte pussa på kind eller så heller...) och tvätta händerna ofta.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Skapa flashcards