Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Åter till vardagen....

Av gunilla - 29 januari 2010 09:04

Ja det kan man ju säga eller hur. Nu har vi ett mer normalt väder igen, men men  månljusa nätter så blir det kallt nattetid ett tag . Det gör ju ingenting egentligen för man är ju inte ute och springer då.

Men har man hus så gäller det att ligga i och elda  i alla fall.

Jag  läste i dagens tidning att Ångermanland hade fått mest med snö i hela landet, vad sägs om det? Nu är de glada för Solberg tänker pista backen och öppna för slalomåkning lördag. De har väntat på detta sedan jul . På ett ställe här bland annat stod det att på 24 timmar hade det vräkt ner en 50 cm av den vita varan bara. Jag ska ta och fotografera all den snön och göra ett lite framtida julkort tror jag.

Jag tog in tidningen till vår granne häruppe igår så hon skulle slippa gå ut i det vädret som rådde då. Hon blev så förvånad för att jag inte hade någon morgontidning och talade om att jag kunde ju få hennes när hon läst den. Jag tackade ju för det erbjudandet och gissa för när jag skulle skjutsa flickorna till skolan i morse så vad hängde på dörren? Jo en kasse med dagens tidning. Prata om snälla omtänksamma grannar alltså,

Jag skottar ju snön från hennes bra också när det behövs.

Vi båda upptäckte ju någonting igår, och det var att efter alla vindar och snyra så kunde vi inte låsa dörrarna utifrån.

Hörde sedan att det var flera här på området som hade samma  problem. Ska ta och ringa på felanmälan i alla fall men jag  tror ju inte de kan göra så mycket om det fryser i själva låset. Lite värme ska nog till och det får man ju om man värmer nyckeln eller så brukar jag sätta tummen för nyckelhålet etttag. Det brukar ju hjälpa när nbillåset fryser i alla fall. I morse  var det  öppet då jag skjutsade till skolan , fast jag vill ju kunna låsa  om jag far bort någonstans.

Lovade ju grannen här att ringa felanmälan så hon blir nöjd.

Annars är det nog samma saker som gäller idag  som alltid /" Same procedur as last yesterday" , kanske man också kan säga.    



 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

29 januari 2010 09:54

Här har vi fått en väldans massa snö på sistone. Mina föräldrar bor ju i villa och får skotta en hel del. På tal om att elda. De har någon sorts kamin "för säkerhets skull" men annars har de bergvärme numera och de kan ha det varmare än hos mig många gånger. Det var flera år sedan de hade en oljepanna. Tråkigt med dörrarna - hoppas att det fixar sig mycket snart.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Skapa flashcards