Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av gunilla - 2 februari 2010 09:15

  åter snö, ja det kan man ju kalla årets vinter för. Det skulle ha kommit ner så här vid juletid istället. Så här mycket snö har vi inte sett sedan vi lämnade Dorotea för några år sedan. Det är ju rätt vackert i naturen med allt vitt och lyser upp gör det ju.

Idag blåser det och  det är lite lätta snöfjun som dalar ner  här utanför. Det ska visst komma mycket mera i veckan  hörde jag.

Kallt ? nej inte så värst, då var det kallare igår.

Jag har ju inte kunnat låsa dörren sedan i onsdags och vaktmästaren har varit här och kollat fyra gånger nu, och han blir ju också rätt vansinnig när det inte fungerar . Nu sa han att hela låset ska  bytas ut och det nämnde jag för honom igår men då ville han inte tro det.

Se fruntimmer vet nog vad som ör bäst ändå,hi,hi!

Nytt lås , nya nycklar ja det kand´ske går att få sig en kedja på dörrens insid, en sådan där säkerhetskedja menar jag.

 Det är inte bara jag som varit utsatt för att inte kunna låsa om mig, det är tydligen första gången detta händer också. Efter denna storm som var i förra veckan.

Nu har Björn varit hit och bytt lås så förhoppningsvis ska allt fungera igen.

Men till er andra som kan råka ut för detta problem någon gång köp hem låsspray, det borde ju också hjälpa  till  mor frysna lås.

Det fungerar bra till bilar i alla fall.


Ovido - Quiz & Flashcards