Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av gunilla - 6 februari 2010 17:09

Den kända slagern skulle man ju kunna spela hela dagen idag, för vi har strålande sol och det känns som vår i luften. Det har snöat i natt och jag tror vi fick ca  3dm. Det var många plogbilar i farten i morse må ni  tro.

Jag hade min tvättdag också, och när jag lagt i de första maskinerna så gick jag in och fikade, sedan återvände jag till tvättstugan efter en timme och blev rätt snopen för Burmafrun som hade tvätt samtididigt med mig hade hängt min rena tvätt i torkskåopet och slängt in det andra som jag bara sorterat upp i maskinerna så det var klart också och bara att hänga eller tumla.

Prata om hjälpsamma grannar alltså!

Vi åt lite lunch och sedan bar det av till affären för lite helg mat, vi hann inte handla igår eller jag visste inte riktigt vad vi skulle äta.

Nu har jag bullar på jäsning och de ska snart bakas ut, så det får bli mer senare i denna blogg.

Jag tänkte göra en längd och kringlor denna omgång .

Det märks ju förresten att det blir ljusare och ljusare nu för var dag och det känns ju också rätt positivt eller hur?





Idag är det ju också ett stort hålligång tror jag upe i Dorotea , för de firar Doroteadagen, niorna har förmodligen gjort snöskulpturer så det finns att rösta på. Jag blir lika nyfiken varje år när vi inte ser dessa fina skulpturer efter vägen, jag vill veta vilka ideer det finns  på dem år från pår, och de är alla välgjorda.

Hör i Ö-vik så har två tjejr gjort en jättestor semla av snö och sedan ska det också finnas ett x-2000 tåg men jag tror att tåget ska symbolisera Bottniiabanan som ska tas i bruk någon  gång  efter sommaren.


Ovido - Quiz & Flashcards