Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av gunilla - 12 februari 2010 09:01

                           Ja det må man ju kalla denna årstid, för jag läste i dagens lokaltidning att det varit varmare än på 50 år just på Grönland i hela januari medans övriga världen gått omkring och haft  det svinkallt och mycket snöande.

Vi skulle nog haft deras skinnkläder och göra vår egen igloo eller vad säger ni?

I morse var det jätte kallt  och till och med vår hund lyfte på tassen när vi gick vår promenad.

Nu skiner solen så det blir  nog en fin och mildare dag senare under eftermiddagen. De har ju lovat en perfekt solig helg förresten.

Den äldre dottern for med konfirmationsgänget till Saxnäs igår, för läsning förstås , slalomåkning, bandvagnsåkning  uppför fjället och madrass nerför. Ramlar man av så kan man hamna i i snösom går till midjan om det är lössnö förstås. Det går fort ibland också. Bandvagnen åker efter hela tiden i fall någon skulle göra sig illa eller vilja åka ner med den.

Det var mycket aktiviteter inimhus också, innebandy och klättring på vägg.För att inte glömma detta intressanta bad i en badtunna i härligt varmt vatten och med rullande i snön mm. Ja de har ju baddräkt på sig hela bunten.


Varje år gör kyrkan en sådan här resa dit upp. Maten på fjällgården är toppen må ni tro, i och för sig har jag inte varit där och ätit men  men de som varit dit har skrytigt om den.

Jag har bara varit till själva hotellet och ätit när en  småkusin till flickorna döptes och det var länge sedan.

Tänk vad brubbrända de kommer att vara när de kommer hem på söndagkväll.

Saxnäs är ju inte så långt från Vilhelmina och Dorotea så det är ju hemtrakterna i alla fall.

De skulle göra paus i Åsele och jag skickade en hälsning till mina flickor från förskoletiden i Gafsele, de jobbar där och en kille jag hade på dagis.


Ovido - Quiz & Flashcards