Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av gunilla - 2 mars 2010 08:54

Idag  har vi en rätt fin dag, fast solen lyser än så länge med sin frånvaro, det snöar ymnigt och de hade ju lovat att det skulle komma två decimeter av den " efterlängtade  snön" fast det måste ha kommit i natt. Vaktmästaren är ute med snöplogen hör jag, så det kommer att se fint ut nere vid parkeringen igen.


Måste ju få berätta vad jag såg på vår balkong i går kväll, på dagen hade jag börjat sopa av den för det hade ju´samlats en hel del snö där. Det gick ju bra så jag gor in och gjorde det jag skulle förstås.

Jag kikade ut vid åtta-tiden och fick se något som rörde sig  alldeles vid balkonväggen och kan ni tänka er en skogsmus hade förmodligen klättrat upp där , den var så snabb för den fortsatte mot vår dörr.

Jag hade förstås inte dörren öppen som tur var.

Jag hoppas att den farit någon annanstans nu för jag vill eller tänker inte öppna denna dörr på ett tag.

HUVVALIGEN!!!!!!!


Har aldrig haft något att göra med möss elller råtter tidigare när vi bott i vare sig hus eller lägenhet.


Det har ju varit mycket katter här omkring men nu ser man ingen utomhus.

Skulle våra få se ett sådant djur skulle de nog bara leka med den,hi.  


De är ju innekatter och har väl aldrig jagat en mus förr.


Jag trodde ju inte att råttor kunde ta sig upp för väggar/pelare , vi  bor ju i sutteräng hus så det blir ju ungefär som en våning upp. Visserligen så är de ju bra på att klättra. Men den myckna snön gör ju också att de små djuren söker sig mot byggnader etc. Nej de hör hemma i ladugårdar eller ute i skogen!



Ovido - Quiz & Flashcards