Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

I dagens tidning,......

Av gunilla - 5 mars 2010 09:20

Man blir rätt upprörd och ledsen när man läser om djur som får plågas in i det sista. I dagens morgontidning var det en artikel om en hund som blivit påkörd av en troligen lastbil. Fordonets chafför hade inte stannat för att kolla hur det gick för djuret, vilket jag tycker man gör oavsett om det är ett litet djur eller större.

Jag menar hund,katt eller hare nu.

Denna hund var visst rätt klok som hundar oftast är om de får rätt skötsel. Nu hade denna hund fått krypa hem, för den var visst förlamad i den bakre delen. Ägaren hade flera hundar och de kände på sig attt det var något på tok med denna. De hade hållit sig till ägaren hela kvällen och var mycket rädda. Ägaren höll den skadade hunden mot sig hela  natten och hoppades att den skulle känna sig bättre, men det gick åt det andra hållet på morgionsidan och han beslöt att ta bort den själv, för att den inte skulle plågas mera.

Han var jägare själv och ville inte fara in till en veterinär för att då skulle hunden bara bli för stressad.

Jag hoppas att den som körde bilen hör av sig för så gör man inte mot djur.

Denna hund var ofta lös på gården och kom alltid då man ropade på den.


Jag har själv haft en cavallleir king charles spaniel  tik som gillade att jaga bilar och det var tji att få bort det. Hon var också lös på gården eftersom vi bodde på landet då. Hon fick följa med husse och hämta posten en eftermiddag och i samma stund kom det en bil och..........

Hon blev fyra år. Vi har många fina foton på Amanda i allla fall så minnena finns bevarade hos oss.

Amanda var också väldigt tillgiven och när grannen Erik kom in till oss och var alldeles tokig i honom!

 
 
Erika

Erika

5 mars 2010 13:36

Hej!

Tack för ditt besök på min blogg och kommentar. Jag bor inte där uppe, jag var där på semester 2008.

Nej, så gör man verkligen inte mot mot ett djur oavsett vilket. Allt levande har känsel och ligga och plågas måste vara fruktansvärt för det djur som blir utsatt för det.

Här skiner solen denna dag, snön smälter bort alltmer, och kanske kan vi snart skönja våren här i Blekinge.

Önskar dig en fin helg.

http://mintidmittliv.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

7 mars 2010 11:06

Kan inte annat än hålla med, man gör verkligen inte så. Man skall känna respekt för det levande och en hund har ju känslor OCKSÅ./Du fick alltså en award av mig den 3:e.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards