Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 11 mars 2010

Av gunilla - 11 mars 2010 10:40

Efter vår lilla tripp till Solbergsbacken i strålande sol är vi nu hemma igen, det blev en minsemester kan man ju säga. Det var kul i backen må ni tro och exakt lagom med folk. Vi övernattade i Gafsele en liten by till Åsele. Jag arbetade där på skolan i ett antal år men nu har de byggt om skolan och där vi höll tilll är det nu lägenheter.

Mycket hade de bevarat så minnenea vaknade till liv         för mig.

Vi fick samma rum som i fjol.

På morgonen och en bit i n på dagen snöade det och det som kom ner var ju bara blötsnön. Inget kul skidarväder, så vi for in till Åsele och kikade,åt lite luncjh för att sedan återvända hemåt.

Vi ska ju till fjällen/ Borga på påsklovet och då blir det mer skidåkning, kombinerat med dans där  en kväll. Det är Martinez som spelar i år igen.

Det är ju skönt attbara göra korta utflykter också och sedan koppla av hemma. Det är nog så mycket skolarbeten annars som upptar tid

Jag ska nog fortsätta att gå igenom kläder som är för små och packa ner dem i lådor och sedan köra ner dem rill någon som skickar dem till behövande inom kyrkan eller röda korset etc.

Det var ju ett år igår som jag började skriva  härinne, och det har ju varit intressant och rätt kul  att skriva och även läsa andras inslag och kanseke kommentera. Vilka härliga bloggvänner man träffat här  och jag hoppas att vi alla som jag nu länkat kan fortsätta att ha kontakt denna väg.

Jag hade tänkt sätta in mitt första inslag  också, men eftersom vi inte har haft någon dator med oss till Solberg så kommer den senare. Den första kommentaren kom från Fia i Sundsvall och det kändes så roligt minns jag.

Ibland har man inte så mycket att skriva om men huvudsaken att man skriver lite då och då  känns ju toppen.



Ovido - Quiz & Flashcards