Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Sportlovet är nu över igen!

Av gunilla - 15 mars 2010 08:53

I  helgen som just varit  läste jag att det varit ett antal fågelskådare här uppe, de skulle lyssna på ugglor, och kattugglan är ju vår vanlifgaste  i sitt slag.

Jag återkommer senare om varför det är så viktigt   

När vi bodde på skolan utanför Åsele så fick jag också veta att ett gäng fågelskådare hade bokat in sig där hela helgen.

Det är nog både jobbigt men intressant att vara en fågelskådare, man måste ju vara väldigt intresserad av dessa levande varelser i alla fall.


Vi var ner till stan för att kika på lite av varje och de hade faktiskt också börjat att rea ut vinterkläder,sportartiklar m.m Det är ju nu man ska passa på och köpa skidor,pjäxor billigare.


Vi hittade lite toppar, dock inte vinter, så vi var rätt nöjda när vi for hem.

Jag köpte inte ut det jag hittade förstås men vi ska fara ner igen på onsdag tänkte jag och om jag verkligen bestämt mig för skjortorna så tar jag dem.

Vi tittade ju på melodifestvalen  på kvällen och jag måste ju säga att  det var en bra låt som Anna Bergendahl vann med och vi får hoppas de tycker detsamma när tävlingen sätter igång i maj.

En  helt vanlig, naturnära tjej  och hon vet redan vad hon vill tycker jag  det verkar vara också , som ska representera vårt land, det kan bli tufft när alla länder  finns med.

Jag kände det faktiskt då hon tävlade nere i Malmö och tänkte att hon kommer att gå långt.


Igår hade jag min tvättdag igen och det gick undan trots att jag denna gång bara hade de två små maskinerna att röra mig med. Jag hade sällskap med Burma-Anna på den anfra sidan och hon är så lättsam att ha att göra med.


Det har varit ett mycket bra väder under helgen för att inte tala om att hela sportlovsvädret var ju heller inte så tokigt.


För oss ska det bli mer skidåkning på påsklovet alltså om tre veckor bara. Vi far då uppöver till Borgafkjällen som ligger 120 km norr ut från Dorotea.

Där har vi hyrt en liten stuga som vanligt, och även i år har de Martinez som spelar upp till dans två kvällar. Vi får väl se om vi går dit något också. Det skulle ingå middag och dansen när vi betalar stugan. Man ska ju passa på, men då vet jag inte om det är någon åldersgräns  för vi har ju en 13 åring snart och hon vill  ju inte sitta själv i stugan  medans vi andra är ute och svänger om.

Det blir kanske till att göra något annat den kvällen, äta kan man ju men sedan kan vi  ju kolla andra aktiviteter där omkring eller bara umgås i stugan.

Fast det skulle ju vara kul att gå ut och dansa också, det var så länge sedan.


I kväll är det i alla fall juniorerna som hägrar, det är varje måndageftermiddagar. Tur de inte har någon läxa till tisdagen. Men de har kul där och får äta mellanmål också.

Det drivs ju svenska kyrkans regi och är bara ndanför backen här i närheten.




I


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Skapa flashcards