Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 23 mars 2010

Av gunilla - 23 mars 2010 09:25

Nu har vi haft vackert väder sedan i lördags och det är plusgrader, men kyligt nattetid.

Snö smälter rätt sakta i år tycker jag, men det får man väl ha tålamod till kanske.

Vi ska i alla fall fara upp till Åsele på vintermarknad på lördag, och då vill man inte att det ska blåsa och snöa. Fast däruppe varierar vädret mycket .

Det blir ingenövernattning där utan detfår räcka med en hel dag.

Har ju tvätten att tänka på dagen efter och skolans sista vecka före påsklovet.

Våren och skolan ja , den terminen går alltid snabbare än på hösten. Mycket lov som träder in lite då och då   , ibland ligger de alldeles för nära varandra kan man tycka.

På hösten är det ju mörkt och det ända lovet att vänta på är vinterlovet.

Dagarna nu blir ju längre och ljusare också, jag tycker nätterna känns långa också. Inte för att vi går och lägger oss så tidigt.


är det gäller min omröstning så ska jag nog ta  och ta bort den om ett  par veckor, det var bara en kul grej som dök upp då det gäller kaffet förresten.

Det ser ut enligt den som att de som svarat inte dricker kaffe utan the i stället, vilket sunt liv ni har.  Jag måste absolut ha kaffe på morgonen och gärna efter lunchen sedan kan jag vara utan detta, fast blir jag bjude så säger jag ju inte nej heller.

Det som förvånar mig det är att ingen har prickat i kokt kaffe, det luktar ju så gott då man gör i ordning det. När jag bodde i lappmarken alla dessa år så kokade vi kaffet dagligen. Kanske det är mer vanligt däruppe än i södern och på gamla tider så skulle det ju vara kokt och gärna att man drack på fatet också med en sockerbit i mungipan.

När man var barn så minns jag att mina föräldrar drack kokt kaffe tills det blev en trend att alla skulle köpa bryggaparaterna och brygga kaffet i stället. Det var melittafilter  102 so gällde minns jag.

Sedan skulle man brygga the i samma apparat ja det var en intressant tid .

The blir faktiskt gott då man brygger det förresten.

Kul med alla dessa tesmaker och vad en del dofta gött.

  


 Tackatill alla som tagit sig an kaffeomröstningen härinne, den tar  jag bort efter denna månads utgång.... 

Skapa flashcards