Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Påsken kommer närmre....

Av gunilla - 30 mars 2010 12:44

Idag började det med ett rätt så mulet väder,temperaturen var i och för sig nära nolla. Gabska skapligt för promenader. Framåt lunch så klarnade det upp och någon tände en "lampa" på himlen. Ja kan ni tänka er SOLEN tittade fram och den skiner än. Jag tog en proimenad med hunden , för man kan ju inte bara hhålla sig inne  i ett sådant vackert väder heller.

Städningen kan man fortsätta med mot kvällen, pssssst om man orkar, hi.  


Jag ska i alla fall se om jag kan stryka senare, för först blir det en tur ner mot för stan. Jag  det blir lite hitåt och där Willys, Rusta mm ligger, och inte till några små affärer nere på den s.k riktiga stan.


Har ju inte handlart så mycket påskmat än men det får bli i morgon tror jag. I vanliga fall så brukar vi väl inte fira påsken i den bemärkelse man gjorde förr. Vi brukar ju vara i fjällen åoch åka skidor då denna helg infaller, men i år blir vi hemma åöver helgerna och kanske vi far nästa vecka på ett påar dagar vi får se vad börsen säger.


Vi äter skinka,lax var vi än är och prinskorv kan det också bli. Men annars får det bli sallader mm, man måste ju äta eller hur.

Några påskdekorationer står på borden här och påskriset borde ju ha plockats för länge sedan så det får slå ut ,det luktar ju så gott då.


Ett påskkort kom idag, vi brukar skicka lite sådant också, men ej i år. Det hinns nog ändå, annars finns ju datorn om man vill skicka en häsning runt helgen.

  En liten påskblomma till er alla från oss här i norra delen av vårt avlånga land!

Kramar ............

 
 
mrconny

mrconny

30 mars 2010 13:17

Hej!
Vilken snygg blogg du har! Du har bra tankar och bra innehåll, bra jobbat!
Kul att se att så många har startat med bloggandet, och som också fortsätter, det är bra.

En fråga:
Är det ok att jag hör av mig så här? Jag är ny här på bloggplatsen.se.
Jag försöker att träna mig på att utveckla det här med bloggandet. Jag har tänk att försöka att bli en bra bloggare, därför tar jag kontakt så här är det ok? Känner att ett sätt att få tips är att fråga andra. Jag tror på att det man inte kan det bör man fråga om eller be om tips?

Jag vet att vi män inte är alls lika intresserade eller bra på att blogga, som kvinnor, vi kanske inte bryr oss, eller inte vågar, eller så är vi för inbundna och inte vet att vi behöver lufta våra tankar och reda ut våra känslor.
Inne på min blogg har jag en gjort en omröstning om just temat bloggandet män & kvinnor, vad tror du?
Varför kvinnor bloggar mera än män?

Jag tror att vi män verkligen kan behöva det här med att pysa av oss eller hur? Att lära sig att rensa det som ligger överst och prata om det eller skriva av sig om det är ett bra sätt, så att även vi män kan låta vår manliga ventil pysa, genom att blogga.
Att stanna upp och genom bloggandet reflektera hur har dagen varit vad var bra vad var mindre bra.

Vad är det bästa med att blogga, och varför tycker du det?
Tycker du att blogga är roligare och att det ger dig mera än att vara inne på Facebook?
Jag själv har nästan totalt övergett Facebook, inget fel på Facebook, men bloggandet är mycket mera kreativt tycker jag.


PS:
Har du några tips som du tror kan hjälpa mig så jag blir en bättre och seriösare bloggare? Hör gärna av dig, med tips, idéer eller sådant som kan hjälpa mig i mitt bloggande

Ha en bra dag!

http://mrconny.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

31 mars 2010 12:22

Jag har skickat några få påskkort (men det blir ju inte så många som till jul förstås..) men förkylningen har gjort att jag inte orkat fullt ut med något. Ett påskägg har jag framme, men annars har jag inte något påskpynt här. Vet inte än om jag blir här eller hos mina föräldrar. De är ännu förkylda också så vi har alla behov att vila. Om några veckor fyller pappa år så jag får också samla lite krafter att gå ut och köpa något till honom snart. En riktigt glad påsk önskar jag dig, flickorna och djuren. Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards