Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Tummen ner för allt detta.....

Av gunilla - 1 april 2010 15:47

  


Nu när det börjar töa så kommer det upp en massa grejer som folk har gömt under snön,hundlortar tillexempel, det är ju rent av väldigt äckligt att behöva trampa i sådant nu eller bara se det lite varstans på gatorna. I skogen må det väl få vara bara det inte är på de fina gångstigarna där. Jag har alltid påsar i fickan och slänger det i vårt sophus elller en papperskorg man går förbi. Det tycker jag flera borde göra, nog har alla väl råd att köpa de svarta hundpåsarna på affären,en 10:a är ju inte så dyrt och det är ju många i en rulle,

Dålig stil att int ta upp efter sin hund eller ad tycker ni?

Ja det är ju dåligt att gömma tomma cigarettaskar,godispapper i snön också, det ser bra ut på vintern men sedan då???????????

Den gamla sloganen lyder ju "ATT DET SOM GÖMS I SNÖ KOMMER UPP I TÖ!"


Jag kände bara att jag ville skriva om detta, det är ju viktigt om vi vill ha en fin natur runt omkring oss där vi vistas.



Kom att tänka på den där slagern också det som göms i snö kommer upp i tö, men minns ju förstås inte vem det var som sjöng den, men jag har låten i huvudet  nu.

Har inte tid att kolla upp den på you tube just nu.


    Nej , tummen upp för att vi får ha en ren och fin miljö  överallt!

 
 
Marita

Marita

1 april 2010 16:08

Visst ska alla vi hundägare ta upp efter våra älsklingar. Inte kul att trampa i hundskiten,det har man ju gjort några gånger,och svurit över det,
Det som göms i snö...det var väl Robban Broberg som sjöng den om jag inte minns fel,
Önskar dig en riktigt Glad Påsk vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

5 april 2010 14:06

Jag har ju aldrig haft någon hund men jag håller verkligen med om detta. En del skiter bokstavligt talat i det. Har aldrig varit inne i Paris men i alla fall förut hade man visst speciella personer som åkte omkring och tog upp efter hundlortarna. Det kan ju bli så att folk halkar på dem och slår sig riktigt illa och har säkert hänt ibland också. Fimpar och cigarettpaket borde ju slängas i papperskorgar och soptunnor. Det är i slöaste laget att inte ta upp efter sig. För några år sedan tog jag upp ett par flaskor i gatan nedanför mig. Måste gå ut i trafiken men tror nog att bilister såg vad jag gjorde. Flaskorna låg lite ute i körbanan.

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Skapa flashcards