Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av gunilla - 6 maj 2010 15:29

Igår kom det två stycken nya flyktingfamiljer. De var rätt så många tyckte jag. Barn hade de också, en pojke åkte rolllerblades på gården idag och det gick minsann undan för honom.

En familj bor nu inte långt från där vi bor och den andra familjen som stod på balkonfgen och vinkade till mig och Oscar då vi gick förbi. De bor på ovan plan alltså. De såg så glade ut. Nu när jag ser dessa personer så hejar de med en vink.

Man kan ju hoppas att de fått lite möbler dit  innan de anlände för inte lägger man väl dem i eller på bara golvet,mat måste det ju ha funnits i kylskåpet för frukosten  till exempel.

De måste ju ha bott på någon flyktingförläggning för jag tyckte de använde något enstaka svenskt ord  idag.

De hade också foppa tofflor, så nog har de varit någonstans ett tag.

Hoppas nu att de trivs. Jag såg att de åkte på sightseeing idag, för att kolla vad affären låg etc.

Jag tror de är muslimer från ett land i Afrika förresten.

Det är rätt intressant med alla dessa kulturer man möts av nu för tiden. De flesta människorna kan ju förstå lite engelska också. Hur det är med dessa personer så vet jag inte det än så det återstår att se.



Förövrigt så har värmen nått oss lite mer nu och solen skiner så fint på den blå himlen. Efter kalla eller kyliga ätter så brukar det bli vackert på dagarna. Jo man får fortfarande skrapa rutorna på bilarna fast det är sådan där lätt frost.



Skapa flashcards