Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av gunilla - 13 maj 2010 10:00

Ja det  är ju det folk kan fara ut på, gudstjänster, matsäck rakt ut i vår vackra natur eller, det är ju Kristihimmelsfärdsdagen igen. Jag minns att detta var alltid dagen då vår söndagsskola hade avslutning på någon spännande plats i vår omnejd. Med mycket roliga aktiviteter och sedan fick man alltid ta emot en premie,för att man deltagit i söndagsskolan det året. Det kunde vara tavlor med bibelord eller psalmbokminns jag.

Själv har jag aldrig varit med om detta men har hört vänner som tyckt att det var både roligt och spännande.

Det brukar ju vara mycket folk i farten också.på dessa gökottor menar jag.

Förövrigt så brukar jag ta detta tillfälle i akt att om vädret tillåter så blir det alltid storstädning  på balkongen. det ska ju skuras där efter den långa vintern och göras i ordning för en ny period som dock inte är så lång  här uppe. Jag tänker ju närmast på sommaren. I år ska det till och med vara två björkar där nästa helg. Balkong -lådorna får nog vänta ett tag till tror jag men några tåliga krukväxter kan det ju bli också, tillsammans med nyskurade möbler.

Ska nog bli rätt skönt att få kasta bort lite grejer som bara står där för förvairngens skull. detta ger ju mer plats ocså för övriga användbara saker sedan.

Här på framsidan skulle jag vilja få tag på sådana där gamla trädgårdsmöbler,ett bord,stolar och soffa gjorda med ribbor eller vad man ska kalla dem.

Har ju kollat lite överallt men icke lyckats hitta sådana grejer. Jag tror ju att folk som har dessa möbler är väldigt rädda om dem och inte vill sälja eller skänka bort  dessa.  


Jag ser här att det kan bli ända upp till 13 grader hos oss så det låter ju härlig eller hur? Ha en bra dag nu    alla ni som är härinne  och hälsar på!  

Ovido - Quiz & Flashcards