Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av gunilla - 1 juni 2010 22:22

  I morse när jag körde upp till skolan så blev jag mycket upprörd. Varför? Jo på andra sidan Husumån var det en kille  ,kan tänka mig att han går i mellanstadiet eller kanske trean... som hade slängt ifrån sig sin cykel troligen på väg till skolan. Men istället stod han och slängde sten på de stackars fåglarna som simmade omkring.

Jag funderade på om jag skulle ringa djurskyddet och be dem skriva en insändare i tididningen eller om jag skulle göra det själv. Sedan kom jag  på att kanske man skulle prata med de aktuella lärarna så de kan prata med sina elever om att SÅ gör man bara inte och följderna etc.var ute med Oscar omkring sju tiden och fick se en vit katt sittandes här vid skogsbrybet,när jag tittade på den så upptäckte jag att den tydligen varit i slagsmål med något djur för den hade ett sår bakom ena örat.

Jag pratade lite lugnt med den och den satt kvar en stund, först reste den ragg mot hunden  men jag höll in honom och då gick det fint.

Oscar brukar skälla mot katter annars.

Jag tror att antingen så hör den hemma i ett grannhus eller så är den en vildkatt nu så  blivit övergiven eller om den kommit bort för den var lite grå istället för vit.

I detta fall så kanske jag borde ringa djurskyddet för katten uppehåller sig här omkring och ibland nere vid hoppbacken på byn tror jag.

Katten verkar så fin annars men kanske lite skygg också.  


Skapa flashcards