Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av gunilla - 3 juni 2010 08:15

Efter att det har regnat hela natten så har vi varmt och strålande solsken igen. Det är ju tur att regnet kommer nattetid så man kan vara ute och göra lite nytta i fin vädret.

Jag fick en association till regnade på natten förresten, Anna-Lena Löfgrens " Regniga natt".  Ja den sångerskan får vi inte höra mera  av live menar jag, men hennes musik lever ju kvar i alla fall.

Det är ju också dags snart att göra lite fint med växter på balkongen också. Jag städade och skurade där en kväll och gissa vad det luktade gott av såpan. Slängde bort lite onödiga grejer som stått där också så nu blev det mer utrymme att ta tillvara på. Tämk vad man kan spara på sig även på balkongen!  

På framsidan har vi också en uteplats och där även en liten, liten rabatt. Just nu frodas gräslöken där. Men nog brukar jag fixa lite andra växter också.

Cyklarna står där också men får vi cykelställen snart så slipper vi ha dem på denna gräsplätt.

Jag skulle vilja ha en sådan där trädgårdsgrupp av äldre modell, en i trä och två stolar, en soffa/bänk och sedan ribbord.


Har också fått lov av vaktmästaren här på området och gräva upp två eller på sin höjd tre buskar vid gaveln  och placera dem så det blir mer avskilt  hos oss. Men just nu har jag ingen bra spade att gräva med,måste ju vara en med spets för jag måste ju få med lite av rötterna också. Gärna en skottkärra att ta dem i  skulle behövas för de är nog tungt att lyfta dem ända till mig annars

Ska ta foton då allt är på plats så ni får se hur det  blev, så ni får ha lite tålamod tills dess!    


Ovido - Quiz & Flashcards