Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av gunilla - 6 juni 2010 10:24

  

Jag vet inte om man säger så om denna dag , men jag minns att vi sa det alltid hemma den 6 juni, på den gamla goda tiden menar jag.  

Det är ju nationaldagen så man kanske använder det ordet för allt och alla förbersedlser.

Det är ju en del hålligång nere i stan, med tal och musik jag  tror att det brukar vara ett tågande till olika platser här också. Torget är väl den anmäna platsen om man vill vara med och fira etc.

Vi s´ka  elller brukar inte fira denna så mycket men äta lite grillade revbensspjäll och diverse godsaker till ska det bli.

Om det blir vrmare i eftermiddag så sitter vi nog ute och äter också. Det är ju myggfritt än så länge,hi,hi.

Det är säkert något här på samhället också förresten .

Vi har ju avslutningar på skolan både torsdag och fredag så det blir ju fullt upp ändå.

Tvätten gjorde vi bort igår också.

Jo på tal om denna dag så fixade jag några bakade chokladrutor och satte en svensk flaggá i varje bit och gick till våra Burmagrannar med dem, de blev så glada.

över detta.

Ta vara på denna dag nu och njut av solskenet och värmen, det är nog något firande på Skansen med kungaparet så det kan man titta på också. Fast det förstås det är så mycket om kungaparet,det stundande bröllopet mm nu så de kanske inte är med där i år. Men något firande någonstans i vårt avlånga land brukar de ju sända på tv:n.  


Ta väl hand om varandra i alla fall!


Skapa flashcards